Ger Adam Clayton Warwick "cred"?
- BBQV
- Forumvärd
Alla band som hållit på ett tag har en så'n där platta som allt annat jämförs med. I U2's fall handlar det om en av världens mest kända skivor med en drös starka låtar som alla känner igen. Att begära att de ska leverera nå't sån't varje gång är orimligt. Jag håller med om att det bästa (i mina öron) ur deras produktion finns på plattorna fram t.o.m. The Joshua Tree även om en del guldkorn kan vaskas fram ur 90- och 00-talens album. Oavsett vad man gillar så är jag övertygad om att det kommer att spelas en lång rad odödliga låtar nästa helg!
- Basare
- Medlem+
-
- Medlem+++
Du fattar väl själv att Clayton inte behöver pengar?!Geddy_Lee skrev:Att Adam Clayton öht tar i en Warwick-bas är enbart pinsamt.
Behövde han pengar hade han väl kunnat sälja sin kropp istället!
Clayton hade tydligen kollat på en The Who-dokumentär innan inspelningen av senaste plattan, och blev så inspirerad av tonen JE hade att han bad Warwick skicka honom en bas, en Buzzard. Sedan föreslog Warwick själva en Stryker, och Clayton är ju uppenbarligen nöjd med basarna, så vad fan gnäller du för Geddy?
Eller var det skämtsamt menat?
Hur som helst kan du gärna förklara varför det är pinsamt att Clayton tar i en Warwick när han HAR VALT DET SJÄLV?
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem+++
Jag är själv sugen på kontroversen!Liten skrev:
Det här har inte lika mycket med min relation till Warwick göra som med Adam Claytons. Uppenbarligen har han upptäckt att Warwick är bra basar eftersom han väljer att spela på dem inte bara på platta utan även live.
Jag älskar fans som gnäller på sina favoriter för att de vågar förändra sig själva lite...

- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem+++
- Basare
- Medlem+
Din önskan om en nyinspelning av en film förklarar inte varför någon som spelar på ett visst märke är pinsam. Blir Nicholas Cage pinsam om han kör en VW Passat?Geddy_Lee skrev:Kanske är dax att Nicholas Cage gör en nyinspelning av Gone in 60 seconds,
så kan han passa på att åka Opel Ascona, Volvo 142 och Ford Taunus oxå.
- Mike
- The Transporter
-
- Medlem+++
- Geddan
- VIP medlem
Högskolenördar skulle jag säga.MikeO skrev:Klart att AC är köpt, med tanke på hur otroligt dåliga alla Warwicks är.
Det är bara tondöva wannabes som lirar Warwick i vanliga fall.
*Catfight, klapp, klapp, klapp!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
-
- Medlem+++
Varför har du ett sånt jävla förakt för intellektuella?Geddy_Lee skrev:Högskolenördar skulle jag säga.MikeO skrev:Klart att AC är köpt, med tanke på hur otroligt dåliga alla Warwicks är.
Det är bara tondöva wannabes som lirar Warwick i vanliga fall.
*Catfight, klapp, klapp, klapp!![]()
![]()
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Jag får ganska mysiga "Jag vill uttrycka min åsikt men folk blir sura när jag gör det så jag gör det istället på vad jag tror är ett diskret sätt genom att försöka knöka in dom i extremt tråkiga försök till skämt så att jag kan skylla på att folk inte tål skämt när dom blir sura"-vibbar över ganska många av Geddys kommentarer angående warwick etc..
- anli
- VIP medlem
-
- Kontot är inaktiverat
Tack för klargörandet. Slapp jag lägga mig i den!!!anli skrev: Btw... högskola har inget med intellektuella att göra faktiskt.
I övrigt.
Jag fattar inte det här riktigt...det är en basist som spelar på en bas, eller hur?
Han spelar väl på vad fan han vill och av orsaker som angår honom och möjligen hans sponsorer!
Tur att man har Gene Simmons som förebild...en kille som spelat Gibson, Kramer, Jackson, Pedulla och Spector med flera basar och aldrig behövt använda en pedal...

-
- Medlem+++
-
- Medlem
- Geddan
- VIP medlem
Warwick är en bas som utstrålar allt annat än ngt coolt i mina ögon.Samuel V skrev:Jag syftade inte bara på högskolestudenter. Syftade naturligtvis på Geddans förakt mot allt som har med vetenskap, logik och förnuft att göra. MEN de verkar också hysa agg mot folk som utbildar sig efter gymnasiet.
Det måste jag ha rätt att tycka. Jag kanske inte behöver göra det i tid och otid, men jag kan öht inte få ihop A.C med en Warwick.
Men tycker han att det är vad han vill lira på, så tänker jag inteförbjuda honom (om ngn nu trodde att jag har makten att göra det)
När det kommer till min kommentar om högskolestudernade så syftar jag på överpretensiösa 20-åringar som tror att prio 1 när de lirar på krogen är att stå på samma fläck och lira "rätt" en hel kväll.
Jag känner att de och Warwick känns som en väldigt passande simbios.
Om du vill dra det till att jag föraktar folk som utbildar sig efter gymnasiet, så må det vara hänt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- anli
- VIP medlem
Så där ser alla krautbasarna ut.... typRoland skrev:Skulle kunna tänka mig en sån här:
http://www.flickr.com/photos/casselbran ... 213824401/
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D