Så, alla tips, idéer, frågor osv om spons kan ni väl skriva här?

Om du var vänsterhänt så skulle du älska detJunJun skrev:Jajamen. De e Tobbe vi pratar om!!
Alla drömmer vi väl om att ha en schysst spons på grejerna.
Men samtidigt så är det en speciell känsla att själv köpa sina egna grejer.
Jag har precis köpt en ny bas. ESP Btl-Std 5, för nästan 20 loppor.. och ja e helt exalterad över den. Tror inte ja skulle ha samma uppskattningskänsla om de va freebee..
De kanske bara ja som tycker så..
Jäklar vilket svar, blir ju nästan tårögdbasnalle skrev:Ligg i me att ringa runt till alla generalagenter. Dom flesta kommer förmodligen säga nej till att sponsa, de e grymt svårt o få helspons idag. Generalagenterna/tillverkarna brukar ha en kvot som de kan fylla. Ex. Shure har en global kvot där det är ett visst antal band i Europa ett visst antal i Asien osv som får spons, har jag fått förklarat. Har du tur så kanske du ringer i rätt ögonblick då generalagenten håller på o fylla upp denna kvot i just Sverige o just i den gengre du spelar i.
Ha en bra hemsida klar innan du ringer, gärna med många inbokade spelningar och många gjorda spelningar. Låter dom minsta intresserad, hänvisa till hemsidan och det blir ett bra första intryck. Föreslå att bandet gör massor av reklam av märket/märkena ifråga. Ex. bil/buss, affisch, cd-konvolut, backdropen etc.
EBS tror jag e ganska lätt att få DELspons av jämfört me de andra aktörerna. Kontakter e ju här en fördel. Känner man importören av ett visst märke så e de säkert lättare att få spons. Om ni får spons gör då klart för alla parter vad som gäller. Är det fullspons eller lånespons d.v.s. får ni behålla grejorna efter kontraktet gått ut eller om ni byter märke.
Lycka till!