Femman i Ocean Turquoise var läcker. Att sätta en P-basmick är dålig idé med tanke på den smalare strängbredden och undre spolen sitter ju t.o.m sämre än möjligt.
fredrikr skrev:Det där var nog den snyggaste rick-o-bastarden jag har sett iallafall.
Ja, jag tycker den var riktigt ball. Halsmicken är ju inget att ha på en original Rick i alla fall, i mitt tycke. Helt rätt gjort om man nu gillar Precision och Rickenbacker.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
fredrikr skrev:Det där var nog den snyggaste rick-o-bastarden jag har sett iallafall.
Ja, jag tycker den var riktigt ball. Halsmicken är ju inget att ha på en original Rick i alla fall, i mitt tycke. Helt rätt gjort om man nu gillar Precision och Rickenbacker.
Jag håller med, varför ska man inte modifiera ett instrument för att passa ens egna behov. Andrahandsvärde är inget att spela på i min värld.
Jag håller med, varför ska man inte modifiera ett instrument för att passa ens egna behov. Andrahandsvärde är inget att spela på i min värld.
Men är det inte bättre att ta en ny Ric då och "förstöra" den?
Iofs... en ny Ric är ju dyrare än en gammal... men ändå...
blackparkas skrev:Men är det inte bättre att ta en ny Ric då och "förstöra" den?
Äh, man tar väl den man gillar och sen fixar man med den så att den blir ännu bättre. Om nån annan sen tycker att det är helgerån kan man ju skita blankt i, eftersom det är man själv som ska ha den.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
blackparkas skrev:Men är det inte bättre att ta en ny Ric då och "förstöra" den?
Äh, man tar väl den man gillar och sen fixar man med den så att den blir ännu bättre. Om nån annan sen tycker att det är helgerån kan man ju skita blankt i, eftersom det är man själv som ska ha den.
ferm skrev:Jag håller med, varför ska man inte modifiera ett instrument för att passa ens egna behov. Andrahandsvärde är inget att spela på i min värld.
Det håller jag med om helt. Ibland undrar man om folk köper instrument för att sälja dom.
Kan inte föreställa mig hur ricken låter med P-bas mick. Kanske funkar?
Man får väl göra som man vill (känns som min dotters motto). Fördelen (för potentiell köpare) med meckade klassiker är att de blir billliga andra hand. Kan man samtidigt enkelt återställa till orginal om man inte gillar modden så är det perfekt!
Sen tycker jag att Rickenbackers inte är dussinbasar trots allt (i alla fall inte i sverige), en halvgammal Fender som nån spökat med ger inga konstiga vibbar. Men det är jag det
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D