Byte översadel - tips och råd
-
- Kontot är inaktiverat
Byte översadel - tips och råd
Har en hals jag skall byta sadel på.
Vill inte ha plast.
Måste vara svart....
Funkar denna?
http://shop.gmf.se/product.htm?product_ ... arch_page=
Hur går jag tillväga för att inte skada mer än de tre fyra första banden?
Vill inte ha plast.
Måste vara svart....
Funkar denna?
http://shop.gmf.se/product.htm?product_ ... arch_page=
Hur går jag tillväga för att inte skada mer än de tre fyra första banden?
- 200071
- Hedersmedlem
- Mr Spock
- Medlem++
Re: Byte översadel - tips och råd
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- knedy
- VIP medlem
Är det Fender-typen där sadeln sitter i en skåra eller Gibson där den sitter precis "över" greppbrädan?
Annars som 200071 skrev, knacka försiktigt på sidan. Lossnar den inte så ta ett rakblad och försök komma mellan sadeln och halsen, man måste nästan knacka på det då också för att få emellan det.
Annars som 200071 skrev, knacka försiktigt på sidan. Lossnar den inte så ta ett rakblad och försök komma mellan sadeln och halsen, man måste nästan knacka på det då också för att få emellan det.
Officiell stormästare i EB-orden
-
- Kontot är inaktiverat
- Mr Spock
- Medlem++
Re: Byte översadel - tips och råd
Senast redigerad av Mr Spock den mån 03 aug 2009, 15:37, redigerad totalt 1 gånger.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
-
- Kontot är inaktiverat
- Ahab
- Medlem+
-
- Kontot är inaktiverat
Skulle vilja påstå att det är ett spår...knedy skrev:Är det Fender-typen där sadeln sitter i en skåra eller Gibson där den sitter precis "över" greppbrädan?
- knedy
- VIP medlem
Då skulle jag först försökt knacka in ett rakblad under sadeln och om det inte lossnar från det så knackar man på sidan av sadeln.Ahab skrev:Hur byter man en sadel när det inte är ett spår utan sadeln sitter ovanför greppbrädan?knedy skrev:Är det Fender-typen där sadeln sitter i en skåra eller Gibson där den sitter precis "över" greppbrädan?
Då är det lite klurigare tycker jag, men rakblad+knacka där med. Fast lite försiktigare.Roland skrev:Skulle vilja påstå att det är ett spår...knedy skrev:Är det Fender-typen där sadeln sitter i en skåra eller Gibson där den sitter precis "över" greppbrädan?

Officiell stormästare i EB-orden
- Ahab
- Medlem+
Få loss saker är sällan ett problem här... tänkte mest hur man ska få den nya sadeln att sitta still ??knedy skrev:Då skulle jag först försökt knacka in ett rakblad under sadeln och om det inte lossnar från det så knackar man på sidan av sadeln.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
-
- Medlem++
Limma?Ahab skrev:Få loss saker är sällan ett problem här... tänkte mest hur man ska få den nya sadeln att sitta still ??knedy skrev:Då skulle jag först försökt knacka in ett rakblad under sadeln och om det inte lossnar från det så knackar man på sidan av sadeln.

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ