Reggae-influerad powertrio med en countertenor på sång som spelade bas med tumme och pekfinger samt en gitarrist med en sliten telecaster med humbucker i halsposition... hmmm...
...nån mer än jag som tyckte dom påminde om nåt annat band?
Jag klev in genom dörren precis när de klev ut på scenen, så nå't förband såg jag inte röken av...
Eftersom jag fattar lite långsamt så insåg jag inte deras storhet sist de var här (ungdomligt oförstånd, jag var bara 16 år...), så jag trodde aldrig jag skulle få se dem live. Nu har jag gjort det och ångrar mig inte ett ögonblick! Fy faan i helvete så jävla skitbra det var!
Det enda lilla minuset tycker jag var att de bankade sönder Every breath you take. Den var inte så där sockervaddsfluffig och suggestiv som den ska vara för att balansera upp Stings creepy stalkertext...
So lonley var nog höjdpunkten, där släppte gubbarna lite på tyglarna. Roxanne var också bra (även om kvällstidningarna tyckte att det var lite för mycket jazz!?!), med en del improvisation och udda solon.
Annars var jag mest fascinerad av Aftonbladets/Expressens totalsågningar jämfört med DNs hyllning. De skrev visserligen om onsdagsspelningen, men de var kanppast överens om nå'nting. Utan att ha varit i Göteborg är jag beredd att ge Keith Richards rätt, kvällstidningarnas recensenter är inte bra...
EDIT: Tack Grafen för bilden, den ligger som skrivbordsunderlägg på datorn nu!
"If you reach perfection your standards are too low."
Tyckte det var riktigt bra, även om jag kan hålla med Expressen lite.
Det var en del gitarrsolon som kändes tämligen överflödiga.
Andy Summers var ungefär samma glädjespridare som David Gilmour brukar kunna vara.
Öppningen med Massage in a Bottle var grym....men vad hände sen?
En riktig dipp som iaf jag tyckte det tog en bra stund innan de tog sig ur.
Men jag var ju iofs där för att se Stewart Copeland, och jag blev inte besviken!
Stings 56-åring var oxå sevärd!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Reggae-influerad powertrio med en countertenor på sång som spelade bas med tumme och pekfinger samt en gitarrist med en sliten telecaster med humbucker i halsposition... hmmm...
Visst är det så.
Men som ngn skrev i en resesion om Velvet Revolvers senaste;
medans Axl Rose åker runt med ett coverband så är Velvet Revolver fortsättningen. [fritt citerat]
- Jan Hellman
Visst är det så.
Men som ngn skrev i en resesion om Velvet Revolvers senaste;
medans Axl Rose åker runt med ett coverband så är Velvet Revolver fortsättningen. [fritt citerat]
Haha! Ja, den beskrivningen av Guns/velvet är ganska slående.
Nu ska jag inte stjäla tråden här men Velvets senaste är riktigt bra. Avskydde den i början och jag tycker fortfarande inte den är lika cool som förra. Men ack så bra.
Geddy_Lee skrev:Öppningen med Massage in a Bottle var grym....men vad hände sen?
Massage i en flaska?
Anyway, vad som hände sen var att dom lirade två tokstänkare till i form av Synchronicity 2 (som blåste skallen av mig) och en sagolik Walking on the moon med den bästa arenaallsång jag hört!
Geddy_Lee skrev:Öppningen med Massage in a Bottle var grym....men vad hände sen?
Massage i en flaska?
Anyway, vad som hände sen var att dom lirade två tokstänkare till i form av Synchronicity 2 (som blåste skallen av mig) och en sagolik Walking on the moon med den bästa arenaallsång jag hört!
Det är iofs en jäkla skilnad på platser och platser..
Jag satt i höjd med scenkant jäkligt högt upp.
Men de körde ett par låtar där i början som jag aldrig hört öht....och jag kan säga att det inte var ngn av de du räknar upp, som var riktiga sömnpiller.
- Jan Hellman
Massage i en flaska?
Det är iofs en jäkla skilnad på platser och platser..
Jag satt i höjd med scenkant jäkligt högt upp.
Men de körde ett par låtar där i början som jag aldrig hört öht....och jag kan säga att det inte var ngn av de du räknar upp, som var riktiga sömnpiller.
Det var nog fjärde låten, medley på Voices in my head och When the world is running down. Inte nån höjdare på konserten kan jag hålla med om.
Prata Bas Stal min man skrev:Kunde sålt min kropp för att få se det!
Att du inget sa, hade gladeligen köpt en till biljett mot en ny lever.
hehe
Har son en Sting?
Ja men ny fan vilken bra musik..även de halvkassa låtarna är ju bra!
Det är som typ Per Lindvall i ABBA. Även de trista låtarna är grymma bara för att han är med.
Kan man lyssna på Winner takes it all utan att grina t ex? el i alla fall få gåshud?
Prata Bas Stal min man skrev:Kan man lyssna på Winner takes it all utan att grina t ex? el i alla fall få gåshud?
öhh jo.
Nej..du har fel
Haha okej, har aldrig känts som att man kan sätta Abba och gåshud i samma mening bara. Ska vara för Lindvall då
Använder väldigt sällan ABBA i samma mening som musik. Utom just nu. Ordet ABBA brukar jag använda när jag pratar om Kalles Kaviar och inlaggd sill.
Tyst nu Älskling! Jag pratar med mina kompisar...
Nej jag vet att det inte är legitimt att hylla ABBA i musikerkretsar men det är bara en chose...Det är jävligt bra låtar, produktioner och jävla bra musiker. Främst Lindvall och basisterna...Gunnarsson och vad den andra heter..Exempel:When I kissed the teacher. Pinsam låt om den ska räknas som seriös men det basspelet...det är klanderfritt!
Prata Bas Stal min man skrev:Kan man lyssna på Winner takes it all utan att grina t ex? el i alla fall få gåshud?
öhh jo.
Nej..du har fel
Haha okej, har aldrig känts som att man kan sätta Abba och gåshud i samma mening bara. Ska vara för Lindvall då
Använder väldigt sällan ABBA i samma mening som musik. Utom just nu. Ordet ABBA brukar jag använda när jag pratar om Kalles Kaviar och inlaggd sill.
Tyst nu Älskling! Jag pratar med mina kompisar...
Nej jag vet att det inte är legitimt att hylla ABBA i musikerkretsar men det är bara en chose...Det är jävligt bra låtar, produktioner och jävla bra musiker. Främst Lindvall och basisterna...Gunnarsson och vad den andra heter..Exempel:When I kissed the teacher. Pinsam låt om den ska räknas som seriös men det basspelet...det är klanderfritt!
Jag kan alltså också gilla en del ABBA-låtar (speciellt på bas-spelet) men inte just The winner takes it all...