Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
köp en gitarr åt wooten!
- Klopper
- Hedersmedlem
Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- Klopper
- Hedersmedlem
Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
Det är mänskligt att lira fiol!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

-
- Kontot är inaktiverat
...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
- Klopper
- Hedersmedlem
Asgarv!Roland skrev:...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()

-
- Kontot är inaktiverat
Man kanske skulle våga sig nedåt västkusten trots allt...Klopper skrev:Asgarv!Roland skrev:...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
- Klopper
- Hedersmedlem
Västkusten är inte fel, men sök dig mer åt sydost!Roland skrev:Man kanske skulle våga sig nedåt västkusten trots allt...Klopper skrev:Asgarv!Roland skrev:...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
Det fns en binge som väntar på dig!

-
- Kontot är inaktiverat
Passa dig...en vacker dag knackar det på dörren...Klopper skrev:Västkusten är inte fel, men sök dig mer åt sydost!Roland skrev:Man kanske skulle våga sig nedåt västkusten trots allt...Klopper skrev:Asgarv!Roland skrev:...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
- Klopper
- Hedersmedlem
Please do!Roland skrev:Passa dig...en vacker dag knackar det på dörren...Klopper skrev:Västkusten är inte fel, men sök dig mer åt sydost!Roland skrev:Man kanske skulle våga sig nedåt västkusten trots allt...Klopper skrev:Asgarv!Roland skrev:...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
Hoppas att "The Conquerer" finns i huset när du anländer!
Och nu har jag säkert satt griller i skallen på flera!

-
- Medlem
Vilken fin ram det blev runt fotot!Klopper skrev:Please do!Roland skrev:Passa dig...en vacker dag knackar det på dörren...Klopper skrev:Västkusten är inte fel, men sök dig mer åt sydost!Roland skrev:Man kanske skulle våga sig nedåt västkusten trots allt...Klopper skrev:Asgarv!Roland skrev:...lirade en del i fiol...Klopper skrev:Errare humanum est.Roland skrev:Förlåt mitt taffliga västkustsförsök...Klopper skrev:Jag ser ingen Stradivarius!Roland skrev:Den "felande" länken?vixen skrev:Säga vad man vill om Wooten , men stilig är han i alla fall!
Gör du?![]()
Hoppas att "The Conquerer" finns i huset när du anländer!
Och nu har jag säkert satt griller i skallen på flera!

- Wennefer
- Medlem
Jävlar, lätt fetaste solot jag hört med Wooten!Joel86 skrev:Ett lugnare solo med wooten som jag gillar starkt. (förekommer någon turboslinga dock)
Tycker förövrigt att han är en riktigt grym bassist.
Förutom youtube, där det endast är hans ultraspeed-solon som folk ser så har han varit med i många projekt där han spelar riktigt skönt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RUkETBD8Qag[/youtube]
Själv kan jag bli lite trött på karln när han slappar fortare än vad både han själv och det mänskliga örat klarar av. I övrigt är han sjukt grym när han kör lite groovigare grejer. Men jag gillar inte Flecktones och vad han gör där och tycker inte att han tilltalar mig så jätteofta i övrigt heller.
Däremot blir jag trött på det här "Han borde spela gitarr"-snacket. Har ni någonsin sett dom här grekerna som spelar sex-strängad bas och har samma anslagsteknik som på klassisk gitarr och som bara spelar ackord? Där kan man börja snacka om gitarr, men Wooten? Han kör bas, om än kanske inte på samma sätt som på 50-talet.
-
- Medlem+
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wg6nBElasrE[/youtube]
Wooten verkar ha en förkärlek att gå utanför lådan vilket uppskattas! (1 minut in i videon).
Wooten verkar ha en förkärlek att gå utanför lådan vilket uppskattas! (1 minut in i videon).
- Wennefer
- Medlem
Roland skrev:Ingen länk ingen grek...vill se och höra tack...Wennefer skrev:Har ni någonsin sett dom här grekerna som spelar sex-strängad bas och har samma anslagsteknik som på klassisk gitarr och som bara spelar ackord?
Den här killen var tysk, men du förstår vad jag menar

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oYJJeicdsuw[/youtube]
- Tjoffe
- Medlem+
Det är såna här filmer som skapar kravaller..Wennefer skrev:Roland skrev:Ingen länk ingen grek...vill se och höra tack...Wennefer skrev:Har ni någonsin sett dom här grekerna som spelar sex-strängad bas och har samma anslagsteknik som på klassisk gitarr och som bara spelar ackord?
-
- Kontot är inaktiverat
Han lät Ritter'n hänga kvar på väggen i alla fall...Wennefer skrev:Roland skrev:Ingen länk ingen grek...vill se och höra tack...Wennefer skrev:Har ni någonsin sett dom här grekerna som spelar sex-strängad bas och har samma anslagsteknik som på klassisk gitarr och som bara spelar ackord?

Tycker att det var lysande...lite halvtaskig fokus på sina ställen men jag anser rent allmänt att basister verkar livrädda för ackord...tyvärr!
- Wennefer
- Medlem
Italienare den här gången!Wennefer skrev:Roland skrev:Ingen länk ingen grek...vill se och höra tack...Wennefer skrev:Har ni någonsin sett dom här grekerna som spelar sex-strängad bas och har samma anslagsteknik som på klassisk gitarr och som bara spelar ackord?

Jämför man Wooten med det här så framstår han nästan som Jamerson!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i_3iJZRi ... re=related[/youtube]
- ferm
- Medlem++
Jag har sett en variant på det solot (det finns som extramaterial på en DVD, men inte på youtube) där spelar han ett trumsolo på basen, bankar och slår. Efter en stund så stämmer han upp basen igen fortfarande mens han bara slår på den. Och plötsligt är den stämd och han fortsätter att spela melodin från börjanPaalsson skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wg6nBElasrE[/youtube]
För många basar är inte nog
- Cuba
- VIP medlem
sett den med .... imponerande!ferm skrev:Jag har sett en variant på det solot (det finns som extramaterial på en DVD, men inte på youtube) där spelar han ett trumsolo på basen, bankar och slår. Efter en stund så stämmer han upp basen igen fortfarande mens han bara slår på den. Och plötsligt är den stämd och han fortsätter att spela melodin från börjanPaalsson skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wg6nBElasrE[/youtube]
-
- Medlem+
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L_h9eQ15CIs[/youtube]
Wooten går i frikyrkliga tankar på en sval savann
- Cuba
- VIP medlem
Det finns inga vetenskapliga bevis för att Wooten spelar basgångarna på den videon! FAKE!Paalsson skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L_h9eQ15CIs[/youtube]