Nazing
- Bassmaniac
- Medlem+
Åh, om det ändå hade varit en Lake Placid Blue P-bas och om jag inte vore pank. Då hade jag köpt den direkt!
Gratisbump
Anders
Gratisbump

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo
http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan Hellman
- VIP medlem
Liten fråga. Jag var inne och kollade på Tokai-forumet utan att hitta ett bra svar.....
Vad innebär L-serie vad det gäller Tokai? Hur många olika serier finns det och vad skiljer dom åt? Jag är lite intresserad av basen. Skulle behöva en lite billigare jazzbas. Har ingenting med jazzbas mickar som det är nu och jag gillar Tokai. Vet du om någonting är utbytt på den? Hur mycket väger den?
Sen ångrar jag att jag inte köpte en Tokai Jazz för 10 - 12 år sedan. Då kostade dom knappt någonting.
//J
Vad innebär L-serie vad det gäller Tokai? Hur många olika serier finns det och vad skiljer dom åt? Jag är lite intresserad av basen. Skulle behöva en lite billigare jazzbas. Har ingenting med jazzbas mickar som det är nu och jag gillar Tokai. Vet du om någonting är utbytt på den? Hur mycket väger den?
Sen ångrar jag att jag inte köpte en Tokai Jazz för 10 - 12 år sedan. Då kostade dom knappt någonting.

//J
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Pentastar
- Medlem++
Skämt eller ej, det är för mycket sånt.Cuba skrev:Tror att andra inlägget inte höll sig till "reglerna" och att pentastar blev irriterad och la ner försäljningen....TDHP skrev:Va?
Nu är det inte Bassmaniac som fått bägaren att rinna över (jag är väl medveten om att han drygade sig) utan hela grejen. Drar man inte linjen någonstans så slutar det aldrig.
Jag försöker vara lite hygglig och ge entusiaster vettiga dealar på basar men det är på gränsen nu.
Time is a cruel companion
- TDHP
- Forumvärd
Ja, vi har ju en gång i tiden haft en oskriven regel om att hålla säljestrådarna så rena från skit som möjligt...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
-
- VIP medlem
Köp min Svarta Tokai Jazzsound istället Hellboy!Hellboy skrev:Undrar om det gick att skapa möjlighet för säljaren att själv kunna moderera och radera inlägg i sin egen säljtråd? Skulle ju vara en smidig lösning kanske.....TDHP skrev:Ja, vi har ju en gång i tiden haft en oskriven regel om att hålla säljestrådarna så rena från skit som möjligt...
//J
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- knedy
- VIP medlem
marcbass skrev:Köp min Svarta Tokai Jazzsound istället Hellboy!Hellboy skrev:Undrar om det gick att skapa möjlighet för säljaren att själv kunna moderera och radera inlägg i sin egen säljtråd? Skulle ju vara en smidig lösning kanske.....TDHP skrev:Ja, vi har ju en gång i tiden haft en oskriven regel om att hålla säljestrådarna så rena från skit som möjligt...
//J
En rejält pirat-kapning av tråden!

Men domaren tillåter det för Penta tog bort sitt första inlägg!

Officiell stormästare i EB-orden
- TDHP
- Forumvärd
Satt själv och funderade på det nyss!Hellboy skrev:Undrar om det gick att skapa möjlighet för säljaren att själv kunna moderera och radera inlägg i sin egen säljtråd? Skulle ju vara en smidig lösning kanske.....TDHP skrev:Ja, vi har ju en gång i tiden haft en oskriven regel om att hålla säljestrådarna så rena från skit som möjligt...
//J
Risken är väl att folk börjar radera skambud och känsliga frågor om äkthet mm...

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Hm... där sa du nå´t Hellboy!
Iofs så känns det som ett steg mot moderatorstyrt forum, men samtidigt rätt vettigt!
Jag tror inte jag skulle rösta för det förslaget, men det är ändå en vettig tanke.
Ang den här tråden så tycker jag personligen att om man försöker kränga 5 basar i veckan så får man nog dessvärre finna sig i lite "om den var råsametallic med regnbågar på så hade jag köpt den"-kommentarer.
Kom igen nu Penta, så farligt är det inte.
Se det som gratisbumpar och säg ifrån istället när någon går över gränsen.
Tar man bara bort annonserna tror jag inte någon bryr sig, snarare att folk blir mer fundersamma över vad det är för försäljare egentligen som håller på sådär..
Iofs så känns det som ett steg mot moderatorstyrt forum, men samtidigt rätt vettigt!
Jag tror inte jag skulle rösta för det förslaget, men det är ändå en vettig tanke.
Ang den här tråden så tycker jag personligen att om man försöker kränga 5 basar i veckan så får man nog dessvärre finna sig i lite "om den var råsametallic med regnbågar på så hade jag köpt den"-kommentarer.
Tar man bara bort annonserna tror jag inte någon bryr sig, snarare att folk blir mer fundersamma över vad det är för försäljare egentligen som håller på sådär..
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Pentastar
- Medlem++
SKa antalet basar avgöra bemötandet?blackparkas skrev:Hm... där sa du nå´t Hellboy!
Då kanske vi ska låta antalet pengar på banken avgöra om man får seriös sjukvård eller inte också.
Det är inte bara jag som blir utsatt för kladd.
Men det verkar vara jag som är den första som säger ifrån.
Jag har lagt upp basar som folk vill ha till vettiga priser men just nu känns det som att det är slut med det.
- blackparkas
- Medlem++++
Nej, men du blir ju mer utsatt om du har många annonser, det är det jag menar.
Och basarna är ju den sortens basar och i de prisklasser som tilltalar många dessutom.
Du har rätt i att det kladdas en hel del, men så är det ju som du säger för alla.
Du har också rätt i att det blir irriterande efter ett tag...
Och basarna är ju den sortens basar och i de prisklasser som tilltalar många dessutom.
Du har rätt i att det kladdas en hel del, men så är det ju som du säger för alla.
Du har också rätt i att det blir irriterande efter ett tag...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Kim S
- Medlem++
+1blackparkas skrev: Kom igen nu Penta, så farligt är det inte.
Är man allvarligt intresserad av att köpa ett instrument så spelar det väl för tusan ingen roll vad folk babblar om i tråden? Det är väl egentligen mest det första inlägget som spelar roll, såtillvida ingen totalsågar instrumentet i fråga vilket kanske kan avskräcka.
Någon som säger "ååååhhh, om jag bara hade pengarna!" är det väl snarare positiv reklam, både i form av bumpar och att objektet verkar åtråvärt. Jag vet att jag har blivit mer intresserad av basar för att andra har verkat intresserade då jag litat på att de vet vad de snackar om.
Jag tycker personligen att folk är väl känsliga när det gäller att värna om sina ömma små säljestrådar. Vill man sälja på ett forum får man väl ta att det snackas, det är ju syftet med ett forum. Annars kan man vända sig till Blocket tycker jag.
Sen måste jag säga att det är JÄTTEKUL att ha Pentastar bland oss som tar in så mycket finfina prylar till schysst pris från Japan. Men som sagt. Ta det mer ro.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Bassmaniac
- Medlem+
Re: Nazing
Äh, Fredrik, jag bara retas lite med digPentastar skrev:Ej aktuell länge pga onödigt kladd.

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
-
- VIP medlem
Fredrik har nog vaknat på fel sida idag bara, om han ens har sovit efter kvällens party.. Eller de va lugnt igår? 
Knedy: pirat-kapningen va endast pga att Fredrik tog bort sin, eller kanske rent av så att jag köpte Fredriks röda också?

Knedy: pirat-kapningen va endast pga att Fredrik tog bort sin, eller kanske rent av så att jag köpte Fredriks röda också?

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- knedy
- VIP medlem
- Pentastar
- Medlem++
Re: Nazing
JAg vet att du skämtade.Bassmaniac skrev:Äh, Fredrik, jag bara retas lite med digPentastar skrev:Ej aktuell länge pga onödigt kladd.Tyckte att det kändes bra, speciellt med "Stämnings-tråden" i färskt minne. Och du fick faktisk en gratisbump, då jag tyckte att annonsen hade halkat lite långt ner. Är ju en kanonbas du säljer och du är en kanonsäljare, så var inte så tyken
![]()
Anders
Men jag bara kände att det var dags att markera.
Sen att det blev på ditt inlägg var slumpen.
- Bassmaniac
- Medlem+
Är det inte dags att öppna den där nätbutiken snart? Tror att det skulle funka jävligt bra, med tanke på Japan-hypen som råder för tillfället. Borde väl underlätta för dig också, så du slipper allt trassel med annonsering.
Anders
Anders
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det hade jag gärna gjort men jag är tyvärr lite trött på svarta instrument. Jag gillar dom inte. Rött är finare. Jag har en (trans burst) svart bas och det är nog det enda svarta instrumentet jag har om man bortser från flygeln i studion. Och den basen har Tony Levin ritat på och den är förknippad med fina minnen. Men annars är jag tyvärr inte någon stor beundrare av svarta instrument. Men jag har spelat med många svarta genom åren. Och DOM gillar jag!!marcbass skrev:Köp min Svarta Tokai Jazzsound istället Hellboy!Hellboy skrev:Undrar om det gick att skapa möjlighet för säljaren att själv kunna moderera och radera inlägg i sin egen säljtråd? Skulle ju vara en smidig lösning kanske.....TDHP skrev:Ja, vi har ju en gång i tiden haft en oskriven regel om att hålla säljestrådarna så rena från skit som möjligt...
//J

//J
- BB3000S
- VIP medlem
Hur svårt ska det vara för oss som kollektiv att fatta att Fredrik inte vill ha ett uns OT eller blajkommentarer i sina säljtrådar. Jag är själv skyldig till ett övertramp eller två, men låt oss lägga ner nu. Vore skönt rent generellt IMO.
Såg den här basen o natt - en drömsmygg bas till ett fantastiskt pris.
(Detta ser surare ut i skrift än vad som är avsikten. Och inget personligt mot dig Anders.)
Såg den här basen o natt - en drömsmygg bas till ett fantastiskt pris.
(Detta ser surare ut i skrift än vad som är avsikten. Och inget personligt mot dig Anders.)
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |