Jag sålde min 64'a som var helt original för 17000kr samt min 66a som var helt original för 11000kr, Det är inte jag som är billig utan det är vad man får för dem.
Senast redigerad av Pentastar den tor 13 aug 2009, 22:57, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har hört enbart dåliga saker om honom som säljare.
Smedjebacken om det är samma som jag menar.
Han sålde en Gibson LP Goldtop till en kille som visade sig vara en sprayburkslackad Gibson Studio
Dessutom så är ju priserna helt ute i det blå.
Är du nöjd med det du köpt av honom?
Med tanke på utbudet på just P76òr så är jag relativt nöjd. Visst har det väll kunna varit billigare, och visst har väll basen kunnat vara i bättre skick. Men jag känner ändå att det blev rätt.
Bra att du är nöjd i alla fall.
Har varit en hel del missnöjda köpare på gitarrforumen.
men kanske är en annan grej med basar.
Fast man bör vara vaksam när säljaren skriver att en "träflisa" är ersatt i huvudet när det i själva verket är halva huvudet Och dessutom fel trädslag och fel form!!
Jag var i kontakt med honom på telefon förra gången han hade de där ute och priserna kändes inte helt korrekta.
Han ville dessutom bara pracka på mig Musicmasterbasarna typ innan det var klart så då sket jag i att handla....
Tror att han har en del affärer ihop med Totte i STHLM men är inte säker på om det är återkommande affärer eller om han bara köpt enstaka.
Antiguan är iaf köpt av Totte.
Var lite sugen på den eller den svarta 76:an förra gången han hade annonsen ute.
blackparkas skrev:Jag var i kontakt med honom på telefon förra gången han hade de där ute och priserna kändes inte helt korrekta.
Han ville dessutom bara pracka på mig Musicmasterbasarna typ innan det var klart så då sket jag i att handla....
Tror att han har en del affärer ihop med Totte i STHLM men är inte säker på om det är återkommande affärer eller om han bara köpt enstaka.
Var lite sugen på den eller den svarta 76:an förra gången han hade annonsen ute.
Indigo skrev:Okej, detta är ingen medlems säljtråd så jag kör; jag vill ha pengar!!!
Samma här.
Nu har väl Saengarun knipit Sunburst 76:an gissar jag men typ alla basar kändes klart GAS-framkallande, även om de med lönnhals mest lockade mig för tillfället...!
Pentastar skrev:Ett bra exempel är denna: http://www.musikmarknaden.se/musikmarkn ... .market.ad
Fender Mustang -65
"Omlack,en mick bytt (original medföljer) träflisa utbytt på
huvudet,ingen original logga.
Bud tages"
Jag sålde min 64'a som var helt original för 17000kr samt min 66a som var helt original för 11000kr, Det är inte jag som är billig utan det är vad man får för dem.
15k för den där?? Vansinnigt! Min bror köpte sin original 66'a för 10!
För övrigt tycker jag det känns lite oseriöst när folk stavar sina namn med små bokstäver.. säljes av "bengt"
blackparkas skrev:Jag var i kontakt med honom på telefon förra gången han hade de där ute och priserna kändes inte helt korrekta.
Torsten som har en studio?
Freidenfelt menar han nog.
Yepp.
Totte F som jag köpte min P-bas av.
Och som Groovyjr köpt flera basar av.
Macahans Ric kom också från honom.
+ Säkert ett helt gäng till äldre yxor här på forumet.
Yepp.
Har Totte något skoj till salu nu kanske? Mest intresserad av jazzbas... någon som vet? Eller hur man får tag i Totte, så man kan fråga honom själv?
Yepp.
Har Totte något skoj till salu nu kanske? Mest intresserad av jazzbas... någon som vet? Eller hur man får tag i Totte, så man kan fråga honom själv?
Han har väl studio i Twangs källare om jag inte minns fel.
Pentastar skrev:Jag har faktiskt sålt hyfsat mycket delar till Bengan.
Ganska mycket ihopplock bland de där prylarna
Påminner mig lite om när många här hade svårt för att förstå att de engelska annonserna på Vendolin vad bluff
Hmmm.. Läge att bli nojjig nu!!
Jag brukar inte gnälla på säljare men i detta fallet är det så illa att det måste ut. Det är väldigt mycket ihopplock och meck bland hans prylar.
Den där mustangen som han ska ha 15000kr hade originallack tills jag skickat tre mail med ett par veckors mellanrum och påpekade att han borde nämna det i annonsen. En flisa på huvudet är ersatt: halva huvudet är ersatt med fel trädslag och fel form Jag har dessutom sålt en del 70tals Fenderdelar till honom varav en del har jag senare sett på färdigmonterade instrument i hans bilder.
Mitt tips är att du ska kolla din bas in i minsta detalj.
Att många andra yxor är tvivelaktiga och har gjort i alla fall gitarrköpare på andra forum besvikna betyder ju inte automatiskt att allt är konstigt.
blackparkas skrev:Hur har ni kommit fram till det?
Saengarun: Ska du ha sällskap till Dalarna för att snacka med tjommen?
Jag fick ett gäng bilder av saengarun och det går inte dra någon annan slutsat än att han blivit blåst. Kroppen är fel, den har "mice ear fräsningar i halsfickan och det fick inte Fender förrän sent 79. Halsklacken har inte ens Fenderkodning, och huvudet har fel form samt att loggan är mer lik eftermarknadsloggor än en original 76 logga mm.
Jag och Penta har detaljgranskat bilderna och jag tror att det är en omloggad Tokai! Ingen skunkstripe, curved fretboard och mouse-ear fräsning kan tyda på detta.
Visst fasiken kan vi ha fel MEN det är för många incidenter för att det ska vara tvivel här. Hade det varit en detalj som varit off så hade man kunnat förklara det med att de var bakis i fabriken på måndagen men inte så många detaljer som sker vid olika tidpunkter i produktionslinjen.
Om kroppen är Fender så är den garanterat tidigast sent 79 såvida inte någon fräste halsfickan samtidigt som de högg in en JB-mick. Och det känns inte troligt. Annars är det en Tokaikropp för de körde med mice ear fräsningar i halsfickan.
Utöver det så har det cirkulerat åtminstonde 2st Fender-Tokaihybrided som varit förfalskad till Fender Vintage för inte så länge sedan.
Lestrange skrev:Jag och Penta har detaljgranskat bilderna och jag tror att det är en omloggad Tokai! Ingen skunkstripe, curved fretboard och mouse-ear fräsning kan tyda på detta.
Och formen på huvudet som känns som Tokai 79-81. Efter det så fick ju tokai mer exakt Fenderhuvud.