Inget skrap i pottarna ?
Den är rätt dyr och bökig att byta pottar på ! Gjrode denna manöver på min EBS-1 och om jag minns rätt kostade pottarna då 600:-
Några andra kända fel ?
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
B-Å Åhs skrev:Inget skrap i pottarna ?
Den är rätt dyr och bökig att byta pottar på ! Gjrode denna manöver på min EBS-1 och om jag minns rätt kostade pottarna då 600:-
Några andra kända fel ?
Eftersom jag inte har någon nätsladd så kan jag inte testa den nu, men jag har för mig att det inte var något skrap senast jag spelade på den (något år sedan). Men det är inget som jag kan garantera...
Verkar vara ett fynd för 800kr! Vad har folk mot denna? För mycket teknik?
Superrent ljud, i princip brusfri (87dB s/n ratio), stereopreamp med effektloop i stereo, riktigt bra kompressor, valbart delningsfilter. Dessutom kan man välja om man vill effekt på hela registret eller bara på diskant- eller basdelen.
Bara en kompressorpedal eller ett delningsfilter kostar ju lika mycket som denna! Gillar man inte EQ:n kan man ju alltid ha en lös 15-bandare i racket...
Stridsvagnskvalitet dessutom, i min erfarenhet. Har haft min i många år.
Nej, det är ingen vanlig kabel och det är inte samma som man ofta hittar på tex rakapparater, radio-/tv-apparater och annan hemelektronik.
Ojordad. Troligen en gammal standard. Kan dock bytas ut...
Om jag minns rätt är inte den nyare EBS 1V2 jordad inuti, men den använder en nyare, helt vanlig apparatkabel.
Vad bra att ni har kommit på att nätkabeln till EBS-1 är synnerligen udda.
När jag ägde en EBS-1 försökte jag hitta en sån kabel men misslyckades .
Kan vara bra att veta . Ber om ursäkt för att jag sabbar din säljestråd .
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++