Massa Fender
- Pentastar
- Medlem++
Det är ju inte första gången sånt här diskuteras om en yxa han sålt.blackparkas skrev:Vah....
Är det så är det fruktansvärt ruttet och tråkigt....!
Nu behöver ju inte Bengt varit medveten om det förstås men....
Slänger in några bilder på min 76:a jag hade så ni kan jämföra lite, har dessvärre inget taget på halsficka eller så.
TILLÄGG: Shit vad jag saknar den basen!!
Kolla annonserna...Det är bara bollocks.
En känd vintagehandlare har varit hos honom och totalsågade honom som en "jävla hästhandlare och bluffmakare". (inga namn utan tillåtelse från den berörde).
Time is a cruel companion
- Pentastar
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Surt!
Jag vet inte riktigt vad Mice-ear-fräsning innebär, men finns det bilder för allmän beskådning på basen?
Jag vet inte riktigt vad Mice-ear-fräsning innebär, men finns det bilder för allmän beskådning på basen?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
- Pentastar
- Medlem++
Ju fler desto bättre.blackparkas skrev:Jag skulle gärna se Precision65 i den här tråden!
Eller kanske Califen?
Dessvärre så är Bengt känd som en riktig "fixare" och då blinkar alla varningslampor på minsta avvikelse.
Fender är ju kända för att vara inkosekventa med detaljer men det känns skumt när så många avvikande detaljer finns på samma instrument.
Stämplarna på halsen har jag aldrig sett på en 70talare och är det så att det är 4 sifros som har försvunnit med åren så är det en Jazzbashals då den börjar med 02 och inte 01.
Time is a cruel companion
-
- Medlem+
- Richard
- Medlem+
Det här måste verkligen tas på allvar och stoppas! Jag blir så jävla förbannad på såna här jävla skojare som lurar på vanligt folk massa skitgrejer!
Sannolikheten att den där Bengt är oskyldig och bara råkar ha huset fullt av skitprylar är ju inte så stor heller! Det är som du säger Penta, den där 83:a stratan skriver han inte ett ord om att den är fräst! Den ser dessutom märkligt fräst ut under plektrumskyddet tycker jag, men det har jag ingen större koll på angående 83 års strator..
Nej fyfan!
Sannolikheten att den där Bengt är oskyldig och bara råkar ha huset fullt av skitprylar är ju inte så stor heller! Det är som du säger Penta, den där 83:a stratan skriver han inte ett ord om att den är fräst! Den ser dessutom märkligt fräst ut under plektrumskyddet tycker jag, men det har jag ingen större koll på angående 83 års strator..
Nej fyfan!
- RobinoZombie
- Medlem+
- Musicmannen
- Medlem
- GurraG
- Medlem++
När man ska handla gamla dyra instrument så gäller det väl att läsa på ordentligt, granska instrumentet noga, och kanske helst ha med sig någon som har lite koll som kan ge en second opinion (obs! detta absolut inte menat som någon antydan att saengarun skulle vara lättlurad eller oansvarig, bara en påminnelse om att man aldrig kan vara nog försiktig).
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- blackparkas
- Medlem++++
Jag hade med mig Dennis (Precision65) när jag köpte min 65:a
Hade inte vågat köpa den annars tror jag...!
Hade inte vågat köpa den annars tror jag...!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215