Ha ha, såg ett band(Soviac)för några år sedan där gitarristen hoppade sönder scengolvet i första låten för att sedan hoppa ner i hålet o fortsätta spela därifrån resten av låten!
Lilldjuret skrev:Hur ospelbara då ungefär? Letar backupbas / replokalsträbit och för det priset?
Jag hade en Klira (tysk sak, ser nästan precis ut som den på blocket) som jag fick för 800:-. Inget fel på den egentligen, men den var medium scale och det kändes konstigt för mig. Numera spelar en kompis på den och han är mycket nöjd, eftersom den passar hans 60's garage band. den var ganska bra byggd, och allt funkade på den. Men med sådana gamla mickar låter det oftast "Plonk" om den. Lyssna på gamla 60-talsklipp så hör du hur det kan låta.
Nu ska ju Duke vara det sämsta märket i världen (typ), så det kanske inte är som med Kliran jag hade.
Lilldjuret skrev:Hur ospelbara då ungefär? Letar backupbas / replokalsträbit och för det priset?
Min första bas var en sådan. Den var inte ospelbar men med dagens mått så var den vidrig. Plywoodkropp, kortskalig (villl jag minnas) usla mickar. Kändes billig.
alexon skrev:Kan vara en 70-talare. Hagström sålde både DNS & Duke. Kan vara köpt som ett paket.
Det där är EXAKT vad jag började med på slutet av 70-talet. 20 watts DNS bassförstärkare och en Duke bas. Basen hyrd och DNS förstärkaren köpt på den lokala Hagström-butiken...... Nostalgi.......