Peavey 1516 låda + Mark III Series topp

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

kmo skrev:Köp hela riggen Linus, kalaspris!!!
Behovet av ny rigg är redan mättat :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
Liverpool Paul
Medlem

Nån som vet om riggen finns kvar?

Inlägg av Liverpool Paul »

Hej,

Följde konversationen kring detta fynd. Nån som vet om den är såld, kvar, eller kvar, men inte till salu? Bilen kanske lagades med andra pengar?!
Man får nästan hoppas att Boom behöll riggen. Jag klipper ju till om den finns kvar.

Har en fin P-bas från 79 som skulle göra sig grymt med denna.

//L.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Bilen lagades med andra pengar, men den är nog fortfarande till salu. Toppen fungerar fortfarande inte. Boom lägger inte ned så mycket energi på att sälja sina grejer.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Dr_Blues
Medlem+

Inlägg av Dr_Blues »

basmartin skrev:Bilen lagades med andra pengar, men den är nog fortfarande till salu. Toppen fungerar fortfarande inte. Boom lägger inte ned så mycket energi på att sälja sina grejer.
Satt det spikar istället för säkringar så är det min gamla "försvunna" topp..

Kan vara det som är felet :wink:
Användarvisningsbild
Liverpool Paul
Medlem

Peavey vs Acoustic

Hej igen,

Bestämde mig för att köpa denna när det verkade som att superfyndet i götlaborg inte var till salu:

http://www.blocket.se/ostergotland/Acou ... ?ca=11&w=3

Känns som ett bra pris för en rejäl rigg.

Eller borde jag försöka mig på peavey mark... och laga toppen?

Svara gärna ikväll eller under morgondagen. hade tänkt att köra ner till NKPG och hämta på lördag.

Spelar en orginal precision från 1979. Svängig pop/rock mellan Fleetwood mac och svängig new wave.

//L.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

:lol: :lol:

Jag har försökt komma över den där Acousticriggen, men han har tydligen fått lite olika bud på den. Men om du tar den ena så tar jag den andra.

Eller väntar till ett annat tillfälle. Schyssta riggar båda två; - när de fungerar.
Användarvisningsbild
Liverpool Paul
Medlem

Acoustic

Jag vet ju inte om han spelar ut mig och säljer till någon annan. men vi har en deal. jag ska besöka honom på lördag förmiddag och provspela/hämta. Vore rätt fult om man får ner mig 20mil och sen spolar mig för att någon har bjudit en 500 extra.

Hur resonerar du? Jag behöver bara en schysst rigg. har ställt in mig på acoustic, men märket/modellen i sig är inte livsviktigt. om den har ett visst affektionsvärde kan jag absolut tänka mig peavyn. Bara den går att mecka i ordning. Jag vill ha nåt hyffsat snart.

Jag kör raka rör här. Vad tycker du?

//L.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Re: Acoustic

Inlägg av 200071 »

Liverpool Paul skrev:Jag vet ju inte om han spelar ut mig och säljer till någon annan. men vi har en deal. jag ska besöka honom på lördag förmiddag och provspela/hämta. Vore rätt fult om man får ner mig 20mil och sen spolar mig för att någon har bjudit en 500 extra.

Hur resonerar du? Jag behöver bara en schysst rigg. har ställt in mig på acoustic, men märket/modellen i sig är inte livsviktigt. om den har ett visst affektionsvärde kan jag absolut tänka mig peavyn. Bara den går att mecka i ordning. Jag vill ha nåt hyffsat snart.

Jag kör raka rör här. Vad tycker du?

//L.
Nej, nej. Det är lugnt. I min affär låg också ett byte, så det är nedlagt för min del. Dessutom har du en deal så gäller den. Han pratade om någon intresserad från Norge, men jag upplyste om vad som kan hända om man skicker med ett fraktbolag dit så han lade nog ner det... :D

Säkert en bra affär om du genomför den! Good luck!
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Jävligt bra grejer, har Mark III'ans lillebror, Centurion Mark III, riktigt bra topp. 1516 lådan är inte dålig den heller!
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Skriv svar