Hopkok av Epiphone EB-0 hals (30") och stall, Greco T-bird stränghållare, Epi gitarrkropp i ask, en DiMzo och en Shadow mick. Hål efter gitarrens original stall är igenlagt med plugg och fanér. Hals och kropp är oljade, sedan tunt lackade för att bevara träkänsla. En udda stämskruv. (syns inte från bakersta raden på stadion)
Prut, skambud och inbyten välkomnas!
NU ENDAST 2000!
Senast redigerad av Lestrange den fre 13 nov 2009, 13:53, redigerad totalt 7 gång.
Du var väl på vår lilla träff? Där fanns den att beskåda under arbetets gång.
Fixar bilder i morgon, då jag har tillgång till en riktig kamera!
Det är ju iofs inte så långt för dig att komma och kolla på riktigt.
Edit: Jamen det är ju klart att du var där, jag köpte ju en hals av dig! Gammal och glömsk...
Lestrange skrev:Du var väl på vår lilla träff? Där fanns den att beskåda under arbetets gång.
Edit: Jamen det är ju klart att du var där, jag köpte ju en hals av dig! Gammal och glömsk...
Lestrange skrev:Du var väl på vår lilla träff? Där fanns den att beskåda under arbetets gång.
Hehe ja det gjorde du!
Fast då såg den ju förjävlig ut och var ospelbar så jag rörde den inte
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Tja... inte många tjugor. Tråkigt att behöva montera ned basen, för att ta om allt från början, bara. Min vision var ju att man skulle se den dramatiska ådringen i askträet.
Vad har du för tankar om ytbehandling/färg?
Jag tycker den skulle bli radikal och unik i någon riktigt skrikig färg, bara för att bryta trenden. Typ banan-gul eller Kina-rött. Eller bara Surf green.
Annars skulle den nog göra sig fin i crème-vit.
Fina bitar, men ihopsatta är de inte perfekta, tyvärr. Om du vill plocka isär den och ha nytta av den blir nog ingen ledsen. En av mickarna är en Artec.