Gibson LP (4sound)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Gibson LP (4sound)

Inlägg av alexon »

Kan vara en bra deal om ngn är sugen

http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=3505&artno=180962

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hehe...

Det har talats lite i smyg om denna deal i nå´n tråd redan...
Nämnde dealen för Marcbass och han köpte en... :D

SJUKT bra basar.
8000 är inget annat än ett otroligt fynd för en dylik bas.
Har fler agånger funderat på att köpa en så´n där och bla var det mycket nära att jag tog en i inbyte på Rickenbackern när jag hade den till salu.
Skulle skriva kvitto när jag märkte en defekt på just det exemplaret.

Låter otroligt mumsigt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Fan,jag tycker ju egentligen inte att de är så snygga de där basarna, men ju mer jag ser bilder på dem desto mer börjar jag ändra mig! Börjar nästan bli sugen på att slå till.. Tror musikbörsen säljer de för samma pris också.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, du lär inte bli besviken iaf.
Det är bra basar.
Kanske inte passar alla förstås, men fiiina basar som låter mycket trevligt!

Chris Cornells basist hade en som han använda på flera låtar i Peace and Love i somras och det lät väldigt bra.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

tillochmed jag är sugen på en sån!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Köp Bonzo!

(Så kan jag köpa den av dig för 5000 om några veckor när du tröttnat på den... :D)

Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Dom skall utgå från Gibson sortiment så de är ju inte direkt några basar som kommer sjunka i värde heller direkt. :)

Mycket bra pris och dom jag klämt på har känts riktigt bra.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Tycker vi gör tvärtom fast att du istället byter den och 5000:- mot min mysteriebas :D
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Vilken jävla impuls-GAS jag fick från ingenstans nu! :shock: Jag vill ha en sån där! eller ja, i alla fall testa en först och främst.. Undrar om de finns tillgängliga för det i nån butik nånstans?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

marcbass skrev:Dom skall utgå från Gibson sortiment så de är ju inte direkt några basar som kommer sjunka i värde heller direkt. :)

Mycket bra pris och dom jag klämt på har känts riktigt bra.
Jag trodde det var du som drog upp en tråd om att du hade köpt en från 4sound nyss?
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Är det förresten de där som heter Les Paul "Money" bass?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Faen, jag blev riktigt sugen på en sån nu alltså... Tog mej fräckheten att mejla 4sound och fråga om inbytesvärde på mystikbasen.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Fan fan fan fan fan! Hur länge tror ni 4sound har kvar det erbjudandet?? Vill faen ha en sån nu alltså.. Dom hade en på musikbörsen i jönköping för länge sen med lite krossade mickkåpor som dom försökte sälja för 11k eller nåt, får dra dit och se ifall dom har kvar den så man kan prova..
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Richard skrev:Är det förresten de där som heter Les Paul "Money" bass?
Gibson hade det dåliga omdömet att döpa om dem till *suck* "Money Bass" efter 1-2 år från produktionsstart. De har då ett dollartecken på dragstångsluckan. Byt ut den mot ett blankt och vips så har man en LP Double Cut Bass istället. Förövrigt sålde jag min i våras för 8000:- så man kan nog tänka sig att man får pengarna tillbaka. De har inte tillverkats på nästan 2 år. De släppte ett par varianter som Guitar Of The Week i förfjol och i samband med det lade de ner den vanliga produktionen.
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Man kanske skulle ta o samla ihop lite bråte man har liggandes hemma o ta med sig som bytesobjekt.. Ingen som möjligtvis råkar veta om det finns nån på 4sound i Uppsala?
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Danne skrev:
Gibson hade det dåliga omdömet att döpa om dem till *suck* "Money Bass" efter 1-2 år från produktionsstart. De har då ett dollartecken på dragstångsluckan. Byt ut den mot ett blankt och vips så har man en LP Double Cut Bass istället. Förövrigt sålde jag min i våras för 8000:- så man kan nog tänka sig att man får pengarna tillbaka. De har inte tillverkats på nästan 2 år. De släppte ett par varianter som Guitar Of The Week i förfjol och i samband med det lade de ner den vanliga produktionen.
Justja det har jag nog sett.. fattar dock inte vad de har för samband med "money" eller dollartecken :?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Richard skrev: Justja det har jag nog sett.. fattar dock inte vad de har för samband med "money" eller dollartecken :?
Meeeeeh :lol: :lol:
ljumsken
Medlem

Inlägg av ljumsken »

Danne skrev:

moneybass har ett lager av valnöt mellan lönntoppen o mahognyn det har inte den på 4sound
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Nu får du nog snabba dig om du vill ha en Alfonz.. Jag var precis in på Musikbörsen och snackade med dem och det fanns 3 kvar i Sverige..
Och när jag lämnade butiken utan de 2 inbytesinstrumenten jag tagit med mig dit insåg jag att jag själv hade ett kvitto i handen på en beställning :shock: .. så nu finns det max 2 kvar..

Jag impulsköpte en Les Paul DC! :D :joy: :D
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Richard skrev:Nu får du nog snabba dig om du vill ha en Alfonz.. Jag var precis in på Musikbörsen och snackade med dem och det fanns 3 kvar i Sverige..
Och när jag lämnade butiken utan de 2 inbytesinstrumenten jag tagit med mig dit insåg jag att jag själv hade ett kvitto i handen på en beställning :shock: .. så nu finns det max 2 kvar..

Jag impulsköpte en Les Paul DC! :D :joy: :D
Snyggt!

Själv så försöker jag behärska mig. Men det är inte lätt.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag tycker det är synd att man inte gjort dc:n på samma likformiga sätt som på gitarrerna. Nu blir det lite vilja men inte kunna Fender-stuk över det hela. Inget jag får jätte-GAS på även om det kanske är bra basar.

/Mats D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

ljumsken skrev:
Danne skrev:

moneybass har ett lager av valnöt mellan lönntoppen o mahognyn det har inte den på 4sound
Det är snarare ett undantag med valnötslager i kroppen på Money Bass. Det har endast den som släpptes 2007 som Guitar Of The Week #7 med färgen Manhattan Midnight Blue. Alla andra Money Bass (omdöpta DC) inklusive 2007 GOTW #23 i Natural Satin har mahogny med lönntopp.
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Men den jag nu har köpt då, som jag inte fått än, lär det vara en DC, eller en money bass? Den på börsen/4sounds sida hette ju "DC", men "Money" hette ju den senare varianten.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Richard skrev:Men den jag nu har köpt då, som jag inte fått än, lär det vara en DC, eller en money bass? Den på börsen/4sounds sida hette ju "DC", men "Money" hette ju den senare varianten.
Du får med spänning vänta och se om det finns ett dollartecken på dragstångsluckan. Det är som sagt enda skillnaden mellan dem om de är i färgen Root Beer, Cherry eller Natural Satin (som bara fanns som Money Bass).

Jag tror personligen att Luthman köpte hem en drös DC som de inte blivit av med och således beställde de aldrig någon Money Bass.
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Vilket år introducerade de DC:n föressten? De tycks ju vara rätt så väldigt sällsynta, både DC:n och Money'n..
Skriv svar