Tele2/Comviq
Tele2/Comviq
Jag har inte haft mobiläckning i min lägenhet sedan mitten på juli trots att det tidigare funkat alldeles utmärkt i 3 år. Kundtjänst svarar inte på mail och när man ringer så säger de att det är felanmält och att det inte finns något att göra förutom att vänta. Nu har jag väntat länge nog och skall börja se mig om efter ett annat abonnemang. Har någon ett bra förslag? Jag betalar 499:-/mån nu för 3.000 min samtal till alla operatörer samt det fasta nätet, 3.000 sms samt 3.000 mms. Vilka operatörer kan matcha detta och samtidigt ha bra täckning?
Jag bor på Söder i Stockholm så det är ju helt obegripligt att Tele2 inte lyckats skicka ut en tekniker som kan vrida till vad det nu är som har hamnat snett på 1½ månad, det är ju inte direkt så att jag sitter i en stuga i vildmarken. Att de dessutom inte svarar på mail gör ju att intrycket man får av deras kundtjänst är det bästa...
Jag bor på Söder i Stockholm så det är ju helt obegripligt att Tele2 inte lyckats skicka ut en tekniker som kan vrida till vad det nu är som har hamnat snett på 1½ månad, det är ju inte direkt så att jag sitter i en stuga i vildmarken. Att de dessutom inte svarar på mail gör ju att intrycket man får av deras kundtjänst är det bästa...
- Diesel
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
- Diesel
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
Diesel skrev:Comviq tror jag funkar i vilhelmina om man står på ett ben, sjunger nationalsången och håller tummarna ovanpå konsum taket..
Sen är ju telia inte fläckfritt..
Ärligt talat är det länge sedna jag ha kollat men förr om åren var det verkligen skit med det mesta utom Telia, som inte heller är fläckfri nej...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Diesel
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Hm... är det billigt alltså 499 spänn i månaden??
Iofs... sms.ar man och MMS:ar man mycket så kanske men.... lät ju fantastiskt mycket.
Telia är förstås dyrare, men de har ju bäst täckning påd e flesta ställen. Dock så finns det ju radioskuggor överallt som kan ställa till problem, här på jobbet kan det ibland bli dålig mottagning trots att man har fullt utanför huset.
Iofs... sms.ar man och MMS:ar man mycket så kanske men.... lät ju fantastiskt mycket.
Telia är förstås dyrare, men de har ju bäst täckning påd e flesta ställen. Dock så finns det ju radioskuggor överallt som kan ställa till problem, här på jobbet kan det ibland bli dålig mottagning trots att man har fullt utanför huset.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Bor man i Norrland är allt annat än Telia givetvis uteslutet eftersom inget annat funkar men i mina trakter så funkar det bra förutom i min lägenhet då... Det i kombination med att kundtjänst inte fungerar gör att jag vill byta.
499:-/mån tycker jag är ett bra pris för obegränsat med tid/mms/sms. Jag har ingen hemtelefon och ringer alltså ganska mycket. Innan när jag hade abonnemang med minutavgift så var det inte ovanligt med 700-1000:-
499:-/mån tycker jag är ett bra pris för obegränsat med tid/mms/sms. Jag har ingen hemtelefon och ringer alltså ganska mycket. Innan när jag hade abonnemang med minutavgift så var det inte ovanligt med 700-1000:-
- blackparkas
- Medlem++++
Ok, då förstår jag.Johannes skrev:Bor man i Norrland är allt annat än Telia givetvis uteslutet eftersom inget annat funkar men i mina trakter så funkar det bra förutom i min lägenhet då... Det i kombination med att kundtjänst inte fungerar gör att jag vill byta.
Men går det alltså att ha bredband utan fast telefoni nuförtiden?
Äh, det finns ju några tester att göra på olika sidor där det går att få fram vilka abbonemang som är bra för en.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Ojojoj... vart är världen påväg? 
Ska säga upp mitt teliabredband snart.... har man upp till 24 ska man väl iaf kunna få mer än 11...

Ska säga upp mitt teliabredband snart.... har man upp till 24 ska man väl iaf kunna få mer än 11...
- ferm
- Medlem++
- Wall
- Medlem+
Kundtjänst. Ja du.Johannes skrev:Bor man i Norrland är allt annat än Telia givetvis uteslutet eftersom inget annat funkar men i mina trakter så funkar det bra förutom i min lägenhet då... Det i kombination med att kundtjänst inte fungerar gör att jag vill byta.
Jag har lyckats komma i klinch med Telenor, Tele2 och Telias kundtjänst.
Det är tyvärr så att dom småflickor som svarar när man ringer dit inte har det minsta koll på varesig kunder eller tjänster. Om du frågar vad det kostar att ringa till Polen så kan dom ge ett svar, frågar du om varför roamingen inte fungerar kan du glömma ett svar. Det är inte så att dom inte försöker, men oftast blir det blaj blaj och ringer man senare så får man ett annat blaj svar. Klagar du på mobiltäckning så får du förmodligen svaret "vi jobbar helatiden på att bygga ut vårt nät". Vilket betyder att inget kommer att hända under din livstid...sorry.
Vad jag försöker säga är att det är klart att du ska byta om du känner så, men förvänta dig inte bättre service från något annat bolag.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Så rätt, så rätt. Det enda jag vill är att de skickar ut en tekniker som undersöker vad som är fel och meddelar mig om det går att göra något åt saken eller ej. Det borde ju t om telefonisten på kundtjänst klara av.Wall skrev:Kundtjänst. Ja du.Johannes skrev:Bor man i Norrland är allt annat än Telia givetvis uteslutet eftersom inget annat funkar men i mina trakter så funkar det bra förutom i min lägenhet då... Det i kombination med att kundtjänst inte fungerar gör att jag vill byta.
Jag har lyckats komma i klinch med Telenor, Tele2 och Telias kundtjänst.
Det är tyvärr så att dom småflickor som svarar när man ringer dit inte har det minsta koll på varesig kunder eller tjänster. Om du frågar vad det kostar att ringa till Polen så kan dom ge ett svar, frågar du om varför roamingen inte fungerar kan du glömma ett svar. Det är inte så att dom inte försöker, men oftast blir det blaj blaj och ringer man senare så får man ett annat blaj svar. Klagar du på mobiltäckning så får du förmodligen svaret "vi jobbar helatiden på att bygga ut vårt nät". Vilket betyder att inget kommer att hända under din livstid...sorry.
Vad jag försöker säga är att det är klart att du ska byta om du känner så, men förvänta dig inte bättre service från något annat bolag.
Hälsar,
/Wall
- blackparkas
- Medlem++++
Jo, är medveten om det. men stationen är kanske 500m från huset. Max. MAX!ferm skrev:Det beror på hur långt det är till telestationen. Jag har 3 - 4 Km och får 3.5Mbblackparkas skrev:Ojojoj... vart är världen påväg?
- FreCKo
- Medlem++
Mobilen fungerar överallt förutom just i lägenheten. Jag har också en annan mobil med ett Tele2/Comviq-kontantkort, dvs samma nät, som inte heller har täckning i lägenheten. Alla som varit här med sina Comviq-mobiler har samma problem.FreCKo skrev:Johannes: kanske dum fråga, men du har väl uteslutit andra saker som att det inte är fel på luren? Jag störde mig som fan på att mitt kompis-abbonemang inte skickade sms och tog emot samtal ibland, bytte mobil och sen försvann det...
- MALA
- Distributör
Jag har gått över från Telia till Telenor (företagsabonnemang). Telenor har kanonbra täckning och jag betalar 519+moms per månad för obegränsad telefoni, mms och mms. Har dessutom kostnadsfri "passport" som ger samma taxa som normalt hemma i 20 europeiska länder. Kundsupporten har varit kanon (till skillnad mot Telia) och jag kommer att fortsätta med dem.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Trist bara att behöva byta till något som kostar 150 spänn mer per månad för samma tjänst...MALA skrev:Jag har gått över från Telia till Telenor (företagsabonnemang). Telenor har kanonbra täckning och jag betalar 519+moms per månad för obegränsad telefoni, mms och mms. Har dessutom kostnadsfri "passport" som ger samma taxa som normalt hemma i 20 europeiska länder. Kundsupporten har varit kanon (till skillnad mot Telia) och jag kommer att fortsätta med dem.
- blackparkas
- Medlem++++
- MALA
- Distributör
Behöver inte vara, vi har ett rum på kontoret där vi inte har täckning, oavsett operatör. Då huserar vi ändå mitt i city.blackparkas skrev:Skumt.... Alltså, är det några nya hus som kommit upp nyligen eller?
Kan tillägga att det rummet vill ingen ha så det är tomt
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- blackparkas
- Medlem++++
Jojo, så är det på mitt jobb också, full täckning utanför men i en del av huset ingenting.MALA skrev:Behöver inte vara, vi har ett rum på kontoret där vi inte har täckning, oavsett operatör. Då huserar vi ändå mitt i city.blackparkas skrev:Skumt.... Alltså, är det några nya hus som kommit upp nyligen eller?
Tänkte mest på eftersom det funkat länge men plötsligt inte.
Fast här HAR det ju funnits täckning sedan jag skaffade abonnemanget för 2½ år sedan. Inga nya hus i närheten.MALA skrev:Behöver inte vara, vi har ett rum på kontoret där vi inte har täckning, oavsett operatör. Då huserar vi ändå mitt i city.blackparkas skrev:Skumt.... Alltså, är det några nya hus som kommit upp nyligen eller?
Kan tillägga att det rummet vill ingen ha så det är tomt