Inte min påse men för rätt person.
Men i det här fallet handlar det ju om en modell som inte tillverkas längre, och som alltså inte kan levereras hur gärna Musikbörsen än vill. Gäller avtalet ändå?alexon skrev:Surt. Men om ni har ingått ett avtal (skriftligt eller muntligt) så är det bara för MB att leverera. De kan komma och verka justa och tillmötesgående, men de gör inte dig någon tjänst eftersom de faktiskt är skyldiga att leverera avtalad vara till avtalat pris, oavsett om de får betala ett högre inköpspris. Om du avstår från att kräva leverans, då är det du som gör dem en stor tjänst.
Jepp, det gäller. Men de har möjligheten att leverera en likvärdig vara eller vädja till kunden att häva köpet, av snällhet eller mot skälig ersättning. Men en SG reissue är inte likvärdig. Då får de väl slanta upp mellanskillnaden.peter_s skrev:Men i det här fallet handlar det ju om en modell som inte tillverkas längre, och som alltså inte kan levereras hur gärna Musikbörsen än vill. Gäller avtalet ändå?alexon skrev:Surt. Men om ni har ingått ett avtal (skriftligt eller muntligt) så är det bara för MB att leverera. De kan komma och verka justa och tillmötesgående, men de gör inte dig någon tjänst eftersom de faktiskt är skyldiga att leverera avtalad vara till avtalat pris, oavsett om de får betala ett högre inköpspris. Om du avstår från att kräva leverans, då är det du som gör dem en stor tjänst.
Okej, det kanske kan vara bra att veta. Och nej, jag håller med om att en SG Reissue inte är likvärdig, även om det nu råkar vara Gibson som tillverkar den. Det är två helt olika basar.alexon skrev:epp, det gäller. Men de har möjligheten att leverera en likvärdig vara eller vädja till kunden att häva köpet, av snällhet eller mot skälig ersättning. Men en SG reissue är inte likvärdig. Då får de väl slanta upp mellanskillnaden.
Särskilt när det är helt lönlöst, som i ett fall där varan inte längre tillverkas.alexon skrev:Sedan är frågan hur mycket man som enskild kund orkar bråka.
SG Reissuen är ju faktiskt dyrare, i alla fall än 8000 som just de här exemplaren kostade. Sen är ju listpriset på DC'n högre iofs, men det har ju inte jag betalat.alexon skrev:Jepp, det gäller. Men de har möjligheten att leverera en likvärdig vara eller vädja till kunden att häva köpet, av snällhet eller mot skälig ersättning. Men en SG reissue är inte likvärdig. Då får de väl slanta upp mellanskillnaden.peter_s skrev:Men i det här fallet handlar det ju om en modell som inte tillverkas längre, och som alltså inte kan levereras hur gärna Musikbörsen än vill. Gäller avtalet ändå?alexon skrev:Surt. Men om ni har ingått ett avtal (skriftligt eller muntligt) så är det bara för MB att leverera. De kan komma och verka justa och tillmötesgående, men de gör inte dig någon tjänst eftersom de faktiskt är skyldiga att leverera avtalad vara till avtalat pris, oavsett om de får betala ett högre inköpspris. Om du avstår från att kräva leverans, då är det du som gör dem en stor tjänst.
Sedan är frågan hur mycket man som enskild kund orkar bråka.
Bassplaya skrev:Anledningarna att INTE handla på musikbörsen blir fler och fler
Jo visserligen, fast det har ju inte gått helt smärtfritt!blackparkas skrev:Bassplaya skrev:Anledningarna att INTE handla på musikbörsen blir fler och fler
Nu verkar ju Börsen trollat fram en bas åt Richard iaf.
Marcuc däremot som väntade på en från 4-sound verkar ju inte hört ett knyst från någon....
Blir nog braRichard skrev:Egentligen så är det väl kanske Luthman man ska skälla mest på i det här fallet.
Jag gick dit och pratade med dem och han hade ringt runt och kollat överallt och det verkade totalt omöjligt. Fanns nåt trasigt ex i Danmark eller hur det var, men inget annat. Jag visade ju förstås hur besviken jag var, men samtidigt var jag absolut inte förbannad eller sur på något sätt.
Den enda han hittade var en sån här i Black Cherry som fanns i någon annan butik, till ett egentligen betydligt högre pris. Tror den låg på 18k. Enligt honom skulle de göra en stor förlustaffär och det verkade till en början hopplöst.. Men säljaren gick iväg och pratade med chefen och de bestämde sig till slut för att ta hem den åt mig. Visserligen finns det tydligen en del märken på den och sånt eftersom den har hängt i butik ett tag, så det är väl inte så troligt att de fått ut fulltpris på den ändå. Men förhoppningsvis är det inga större skavanker på den![]()
Så jag tycker Musikbörsen i det här fallet skötte det braJag är nöjd
Jag lyckades också fixa så att jag ska få gold speed knobs istället för de svarta, och även cremé färgade sargar, vilket jag tror blir snyggare
Yesblackparkas skrev:Nice!
Snyggt med den där röda faktiskt.
Diggar både Root beer och den här.
Tror den jag höll på att byta åt mig var röd faktiskt.
Jo jag hoppas det! Men jag ropar inte hej förren jag är helt över bäcken den här gångenBassplaya skrev: Blir nog bra
Jo precis, men som jag förstod var det där trasiga exet ganska illa åtgånget.. typ avslaget huvud eller nåt.. Menmen det är ju skitsamma nu i alla fall.marcbass skrev:4sound sa också de till mig att Luthman endast hade ett trasigt X i Danmark som nån idiot lagt ut.
Kanske de bara va kantstött eller nåt, de hade funkat för mig.. Men nehe..
Och de fanns INGEN i nån annan färg när dom frågat heller.
Jag köpte den som Rolle Harris testade i Falun.