Fender Marcus Miller Signatur Jazzbass[SÅLD]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
RolleHarris
Medlem++

Fender Marcus Miller Signatur Jazzbass[SÅLD]

Inlägg av RolleHarris »

Jag skulle ju inte sälja den men man kan ju som sagt ändra sig. Den är i superfint skick och jag har modifierat den lite. Preampen är bytt mot en 3-bands Bartolini och mickarna är bytta mot Dimarzio Ultra jazz. Den låter JÄVLIGT bra rent ut sagt. Halsen har jag slipat ned lacken på och oljat in med oljewax så den är lättspelad som en dröm. Säljes pga. att jag vill ha en jazzbass som är mer åt Vintagehållet, en American Vintage faktiskt. Så om du har en sån (eller en vanlig USA Fender) och är sugen på min så kan vi göra ett byte ;) Annars vill jag ha 9000kr för den.
Jag ska fixa bilder ikväll men jag bifogar en länk till fenders hemsida med info om basen. http://www.fender.com/products//search. ... 0257802300
Senast redigerad av RolleHarris den lör 12 sep 2009, 15:08, redigerad totalt 2 gång.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Och här är bilderna:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
AlexL
Medlem

Inlägg av AlexL »

:shock: GAS!
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Det är bara att köpa ;)
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Den liknar väldigt mycket min Warmoth, undra vilken som är bäst?! :idea:

RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Mark Kung Sthlm skrev:Den liknar väldigt mycket min Warmoth, undra vilken som är bäst?! :idea:
Ja du det vet inte jag. Men detta är ju en RIKTIG Fender Miller signatur som dessutom är uppgraderad med nya mickar och preamp.................
AlexL
Medlem

Inlägg av AlexL »

RolleHarris skrev:Det är bara att köpa ;)
Hade jag haft pengarna så hade jag inte tvekat en sekund, rätt färg e det dessutom! :(
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

grossalex skrev:
RolleHarris skrev:Det är bara att köpa ;)
Hade jag haft pengarna så hade jag inte tvekat en sekund, rätt färg e det dessutom! :(
Ja den är sjysst. Borde väl egentligen behålla den men den passar inte in med min och bandets image. Folk lyssnar med ögonen som ni vet ;)
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Mark Kung Sthlm skrev:Den liknar väldigt mycket min Warmoth, undra vilken som är bäst?! :idea:
Är du intresserad av den?
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

BUMP
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Kom igen nu då, ingen som vill köpa den eller byta mot nåt annat? Helst fender J men en p-bas går lika bra det med ;)
Senast redigerad av RolleHarris den ons 09 sep 2009, 15:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Jag är lite nyfiken på vad den väger och var den är tillverkad. Men jag tänker inte köpa den...
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Kalebas skrev:Jag är lite nyfiken på vad den väger och var den är tillverkad. Men jag tänker inte köpa den...
Hehe....roligt ;)
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Vaför vill du sälja denna fina basen ha!? :wink:

Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

RolleHarris skrev:
Kalebas skrev:Jag är lite nyfiken på vad den väger och var den är tillverkad. Men jag tänker inte köpa den...
Hehe....roligt ;)
Visste att det skulle tolkas som ett skämt. Men jag funderar lite på att skaffa/bygga/modifiera/sätta ihop en liknande bas någon gång om ett år eller så. Ask, badass och all elektronik väger ju lite extra så frågan är seriös.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Kalebas skrev:
RolleHarris skrev:
Hehe....roligt ;)
Visste att det skulle tolkas som ett skämt. Men jag funderar lite på att skaffa/bygga/modifiera/sätta ihop en liknande bas någon gång om ett år eller så. Ask, badass och all elektronik väger ju lite extra så frågan är seriös.
Hehe ok då förstår jag. Den är byggd i Japan och byggkvaliten är verkligen top of the line!! Helt fantastisk. Den väger inte så himla mycket, den väger ungefär lika mycket som min Stingray så det är ingen fara. Du får ju gärna köpa denna, den är ju färdigmodifierad ;)
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

RolleHarris skrev:
Kalebas skrev:
RolleHarris skrev:
Hehe....roligt ;)
Hehe ok då förstår jag. Den är byggd i Japan och byggkvaliten är verkligen top of the line!! Helt fantastisk. Den väger inte så himla mycket, den väger ungefär lika mycket som min Stingray så det är ingen fara. Du får ju gärna köpa denna, den är ju färdigmodifierad ;)
Mina modifieringar hade snarare varit tvärt om. Att ta bort MM:kontrollplattan samt lacka den vit. Jag hade en StingRay som vägde in på 4 kilo. En Jazzbas med askkropp, Badass osv. borde väga mer...
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Kalebas skrev:
RolleHarris skrev:
Kalebas skrev:
RolleHarris skrev:
Hehe....roligt ;)
Mina modifieringar hade snarare varit tvärt om. Att ta bort MM:kontrollplattan samt lacka den vit. Jag hade en StingRay som vägde in på 4 kilo. En Jazzbas med askkropp, Badass osv. borde väga mer...
Hehe ok. Då kanske jag har en tung Stingray då. Jag funderar på om jag skulle ta bort den plattan jag med. Lägga i nytt trä och kanske fräsa upp på baksidan. Men då är det ju lika bra att sälja den och skaffa en helt ny.........
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Basen är ON HOLD. Har fått förslag om byte mot en Allblack Limited Edition Stingray :)
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Grattis till försäljningen. Det är en av mina gamla goda vänner som köpte den. Ser fram emot att plinka på den basen! :)
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Skriv svar