Film är bäst hemma!
- Svensson
- Forumvärd
Du är förmodligen ärligast, man törs knappt summera ihop de timmar man tillbringar i TV soffan.macahan skrev:då vinner jag.. jag ser uppenbarligen på tv mer än alla er tillsammans. och dessutom har jag zappat sönder fjärren..
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- blackparkas
- Medlem++++
Lätt.
Sitter en halvtimme på lunchen numer när frugan börjat jobba, tittar på Hem till gården medans jag äter.
Se´n följer jag Lost och följde Prison Break, vet inte hur jag ska göra med det sistnämnda i höst.
Tänkte försöka följa Heroes då Lost inte fortsätter förrän i vår.
Så. Det är enkelt.
I princip allt tv-tittande.
Iofs, när jag har hämtat ungarna på dagis brukar vi kika på Conan O´Brien.
Sitter en halvtimme på lunchen numer när frugan börjat jobba, tittar på Hem till gården medans jag äter.
Se´n följer jag Lost och följde Prison Break, vet inte hur jag ska göra med det sistnämnda i höst.
Tänkte försöka följa Heroes då Lost inte fortsätter förrän i vår.
Så. Det är enkelt.
I princip allt tv-tittande.
Iofs, när jag har hämtat ungarna på dagis brukar vi kika på Conan O´Brien.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Liten
- Hedersmedlem
Så.. en ytterligare kvälls filmtittande.. vi såg en chickflick med Robert Redford, Morgan Freeman och "JLO".. lasse hallström som gjort.. vet inte vad den hette....
Mysig rulle.. oförglömlig scen är när redford TOKspöar JLO's gammla X i en bil.. och kameran är placerad ganska långt bort.. mellan kameran och slagsmålet sitter 2 katter och tittar på spektaklet.... tittar på varandra .. och sedan tillbaka.. otroligt roligt.. skrattade länge åt det..
Har fortfarande inte fått duken eller ljudsystemet.. men SATAN I GATAN va fett det är med en knivskarp 3x1,5m bild..
För lite good measure så kollade jag på Bullit igår också.. trots den risiga kvaliten så satt jag som fängslad när 68chargern gör de där fysiskt omöjliga svängarna på san san francisco's gator.. störde mig inte på bubblan som återkommer 3-4 ggr under samma sekvens heller.. allt är förlåtet!
GO GET ONE!
Nu är ända frågan.. när ska jag hinna öva??
Mysig rulle.. oförglömlig scen är när redford TOKspöar JLO's gammla X i en bil.. och kameran är placerad ganska långt bort.. mellan kameran och slagsmålet sitter 2 katter och tittar på spektaklet.... tittar på varandra .. och sedan tillbaka.. otroligt roligt.. skrattade länge åt det..
Har fortfarande inte fått duken eller ljudsystemet.. men SATAN I GATAN va fett det är med en knivskarp 3x1,5m bild..
För lite good measure så kollade jag på Bullit igår också.. trots den risiga kvaliten så satt jag som fängslad när 68chargern gör de där fysiskt omöjliga svängarna på san san francisco's gator.. störde mig inte på bubblan som återkommer 3-4 ggr under samma sekvens heller.. allt är förlåtet!
GO GET ONE!

- ferm
- Medlem++
Det är inte så kul så länge. Så snart kan du återgå till ett normalt liv, övandes bas ocksåLiten skrev:Så.. en ytterligare kvälls filmtittande.. vi såg en chickflick med Robert Redford, Morgan Freeman och "JLO".. lasse hallström som gjort.. vet inte vad den hette....
GO GET ONE!
För många basar är inte nog
- Svensson
- Forumvärd
- blackparkas
- Medlem++++
Bullitt är ju fantastisk...!
Riktigt härlig rulle.
Vi har en inramad Bullitt-poster i sovrummet kan jag tilläga... repro kan tilläggas.
Riktigt härlig rulle.
Vi har en inramad Bullitt-poster i sovrummet kan jag tilläga... repro kan tilläggas.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
Alright.. igår skruvade jag upp duken (taffligt.. men jag tror den sitter
)
Skillnaden mellan att spela på ren vägg och duk är SJUK!!!!
Kunde lätt ha flera ljuskällor tända i rummet utan att bilden vart otydlig eller grå.. Grymt skoj... 108" duk = 2.5m.. ser ut såhär på morgonen.
32"arn är så pluttig .. hehe
(taget med sunk-mobilkamera)

Har problem med Hz från DVD-spelaren.. kör 720p bild emn bara i 50hz.. kunde köra med 60hz via komponentkabel.. Nu kör jag HDMI och därför får jag inte pilla i inställningarna.. autokonfas på något skumt vis..
Ang Ljudsystemet: SJUKT BRA LJUD!!! Usb-hosten var dock bluff.. den klarar inte min externa disk.... hade bara stöd för vissa diskar.. många minnes stickor dock..
Men.. På det hela taget... MYCKET nöjd!

Skillnaden mellan att spela på ren vägg och duk är SJUK!!!!

Kunde lätt ha flera ljuskällor tända i rummet utan att bilden vart otydlig eller grå.. Grymt skoj... 108" duk = 2.5m.. ser ut såhär på morgonen.
32"arn är så pluttig .. hehe

(taget med sunk-mobilkamera)

Har problem med Hz från DVD-spelaren.. kör 720p bild emn bara i 50hz.. kunde köra med 60hz via komponentkabel.. Nu kör jag HDMI och därför får jag inte pilla i inställningarna.. autokonfas på något skumt vis..
Ang Ljudsystemet: SJUKT BRA LJUD!!! Usb-hosten var dock bluff.. den klarar inte min externa disk.... hade bara stöd för vissa diskar.. många minnes stickor dock..
Men.. På det hela taget... MYCKET nöjd!
- Wall
- Medlem+
Ja i HDMI-världen så snackar alla med alla. Ställer du projen i 2Hz så försöker den tala om för DVD'n att spela upp i 2Hz...typ, finns oändliga sidor om HDMI på nätet, jag är INGEN expert.Liten skrev:Nu kör jag HDMI och därför får jag inte pilla i inställningarna.. autokonfas på något skumt vis..
Synd att USB prylen inte fungerade.
Men det kommer säkert någon mjukvaru uppdatering...
Är fortfarande avundsjuk.Liten skrev:Men.. På det hela taget... MYCKET nöjd
Återigen, GRATTIS !!!
Hälsar,
/Wall
Edit: Snygg lampa, vi har en i samma serie...
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
- blackparkas
- Medlem++++
Bajs bajs bajs... man blir ju inte mindre sugen på projje nu...
Och vi som köpte 42" plasma i fjol.... jaja... nästa år kanske... då kan 42":arn duga till tv-sändningar och så en projje för film!
Och vi som köpte 42" plasma i fjol.... jaja... nästa år kanske... då kan 42":arn duga till tv-sändningar och så en projje för film!
- Liten
- Hedersmedlem
Efter några dagars testning så kan jag konstatera följande:
1. Kvaliten på filmen i fråga är HELT avgörande.. taskig produktion blir supertydlig.. det blir även bra produktion!!!!
Inhandlade Killbill filmerna igår för 99 buck.. SJUKT bra kvalité.. Knivskarp bild.. APbra ljud..
Mao så spelar inte HZ någon roll..
2. Ljudsystemet är SICK! Hade fest i helgen och percussionisten hade med sig sin iRiver disk.. DJÄVLAR va han spelade högt i ljudsystemet.. rutorna skallrade och grannarna klagade.. :YAY: !!
Kan inte nog rekommendera att skippa platt-tv kittet (om man inte har råd med båda).. Projje is the shit!
1. Kvaliten på filmen i fråga är HELT avgörande.. taskig produktion blir supertydlig.. det blir även bra produktion!!!!

Inhandlade Killbill filmerna igår för 99 buck.. SJUKT bra kvalité.. Knivskarp bild.. APbra ljud..
2. Ljudsystemet är SICK! Hade fest i helgen och percussionisten hade med sig sin iRiver disk.. DJÄVLAR va han spelade högt i ljudsystemet.. rutorna skallrade och grannarna klagade.. :YAY: !!
Kan inte nog rekommendera att skippa platt-tv kittet (om man inte har råd med båda).. Projje is the shit!

- blackparkas
- Medlem++++
Problemet är ju att man vill ju inte sitta och titta på TV på nå´n sunkig 28" tv eller nå´t sånt.... + att man inte gärna slösar på lampan för att kika på TV-serier och Bolibompa...Liten skrev:Efter några dagars testning så kan jag konstatera följande:
Nja... jag har ju redan 42" plasma... får bli en projje nästa år.
- Liten
- Hedersmedlem
- fredrikr
- Medlem+
- Kontakt:
- Liten
- Hedersmedlem
Skulle säga att upplevelsen av att lira på projektorn är värt det..fredrikr skrev:Fan, vänj dig inte vid att sitta och spela på den där. Lampor är dyra.
Jag har en kompis som satt och löste patiens på sin projektor. Sen vips en dag så small det till i projektorn och så hade han (läs hans mamma) en utgift på 2000kr.