blackparkas skrev:MEN.... 2500 för den där är ju galet mycket!!
De Musicianbasar som gått senaste åren har ju sålts för 2500-3500 UTAN bajsig lack.
Jag blir bajsnödig av sån´t där skit...!!!!
Nja den varianten som Punkster hade kan man se till de priserna men denna brukar allt kosta lite mera. Och de borde kosta mer. Du får en mycket bättre bas än en Fender 79 får tre gånger pengarna.
Men vad är alla rattar och switchar till för? Eller har jag hällt i mig så pass mycket vin att jag ser dubbelt? Denna bas tilltalar mig allt mer för varje gång jag kikar på den, det kliar som i fingrarna på något vis.
Hellish skrev:Men vad är alla rattar och switchar till för? Eller har jag hällt i mig så pass mycket vin att jag ser dubbelt? Denna bas tilltalar mig allt mer för varje gång jag kikar på den, det kliar som i fingrarna på något vis.
Köp den.
Det torde inte vara så rackarns mycket jobb med att snofsa till den.
Om den svarta lacken ligger ovan på klarlacken är det ingen större match att putsa bort den.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Den som jag hade var tvåmickad och passiv. Trevlig bas. Just den modellen betingar väl ett värde på runt 2500-3000kr. Det här är ju en lite finare modell med aktiv elektronik och lite annat. Tror dessutom att den har legat ute på Blocket förut. Fast jag tror nog att 2500 kr är i dyraste laget, det krävs nog lite jobb för att få ordning på den. Och i bra skick så borde den betinga runt 5-6000 kr.
Uh, en sådan har jag haft. 3-bands eq, switch för aktiv/passiv samt tonkontroll för passivt samt mickswitch om jag minns rätt. Min var fin i lacken med likadan case en 79´a och fick 3000 för några år sedan. Bra bas som jag nog skulle behållt men jag tyckte den var lite för vass i tonen. Tänkte byta mickar men det blev aldrig av.
Tung som fan.
Så vitt jag kommer ihåg så är den enda skillnaden mellan den aktiva och den passiva just elektroniken. Ingen skillnad i kvalitet på intrumentet i övrigt. Personligen skulle jag t o m ge mer för en passiv. Jag tycker också att de här basarna är lite klumpiga, stiffa och trögspelade även om de är gediget byggda, men det är väl en smaksa. Förmodligen är det inte så svårt att värma eller "bumsa" bort den svarta lacken. Men jag skulle nog pruta en femhundring eller så ändå. Även om det är bra basar är det ju inte som att det är nån hög ballhetsfaktor och huggsexa efter dem.
John_D skrev:Jag har skickat mail. vi får se vad säljaren har att säga.
Du gillar ju inte basar med stora mickar!
Jag vet.
Men jag var bara tvungen att få veta vad jag kan få ner priset på den
Dock har jag inte fått något svar än. Jag vill ju om jag skall vara ärlig faktiskt bara ha en till bas just n...eller två...en Mockingbird och en Åskfågel...även om jag inte gillade att spela på den när jag testade en på Glanshammar träffen.
Jagkänner mig så satans velig
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.