Innovation psycho slaps

Diskussioner om kontrabasar
Skriv svar
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Innovation psycho slaps

Inlägg av cougar »

Hejsan alla slappers! Läste på RockabillyBass.com att Innovation har släppt nya strängar för just PsychobillyBilly lirare! Dom kallas visst för PsychoSlaps.
Nån som hört/testat? Ska visst vara skitbra från det jag läst om dem.

Hörde osså med Bontracasso om dem och dom ska hålla mig uppdaterad.

Ser fram emot dem hoppas någon vet något mer om dem.

Lite bilder på dem!
Bild
Bild
Bild
Bild

och länk till forumet jag läste om dem.http://rockabillybass.com/phpBB/viewtop ... sc&start=0

//Robin
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Bontracasso
Medlem

Inlägg av Bontracasso »

Som första återförsäljare i Skandinavien (tror t.o.m Europa) får jag hem ett (!) set till Swedish BassDays 5-6 sept för test.
Senaste info från Innovation är att dom kommer ut i Sep/Okt
http://www.bontracasso.se/produkter/Str ... -SLAPS_439
Senast redigerad av Bontracasso den lör 22 aug 2009, 22:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

..ser ut som mina Eurosonics. Psycho slaps, låter sladdrigt.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Bontracasso
Medlem

Inlägg av Bontracasso »

Svensson skrev:..ser ut som mina Eurosonics. Psycho slaps, låter sladdrigt.
Dom är snuskigt lika Eurosonics Ultralight ja!
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Haha låter roligt o inte sladdrigt! :dancy:
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Nu har jag beställt dem! Så dom bör vara hos mig inom några dagar! Ska spela gig på lördag så på måndag skriver jag några rader hur jag upplever strängarna!
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Två videon på när jag lirar med strängarna. Känns otroligt bra just nu. Slår ju presto strängarna iaf.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UY2o3SZrnRs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fGj24hSnItQ[/youtube]

Obs! Inte världens bästa musiker men försöker iaf. :lol:
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

På vilket sätt tycker du att de är bättre än Presto?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Svensson skrev:På vilket sätt tycker du att de är bättre än Presto?
Tycker dom har ett dåvare slap och fylligare sound. Djupa och fina toner. shysst grepp vid slap. riktigt fint "thump" sound helt enkelt. Men måste vänta lite till innan jag slänger ut en recension. Men så här långt upplever jag dem bättre än Presto UL. Tycker Presto UL har ett tjutigare slapp och väldigt störig ton på G-strängen. Men det kan ha en del med tekniken att göra.
Senast redigerad av cougar den sön 13 sep 2009, 22:43, redigerad totalt 1 gånger.
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Som nu när jag spelat ett gigg med strängarna så måste jag säga att jag har fallit för dem. Jag är kär helt enkelt. :D
Dom lät suveränt upp mickat och hörde minsta lilla ton i min lilla combo. fast jag aldrig brukar höra det i vanliga fall. Slappet lät verkligen suveränt, och strängarna höll stämningen bra. Och att hitta dem på den mörka scenen var inga problem haha. Vi spelade i ca 4h:shock: och inga blåsor döck upp så det var ju skönt hehe.

För er som undrar så var mickarna K&K RAB och Combon var en Gallien Krueger 112 Backline som jag mickade med en SM57:a som vidare gick in i mixern.

Under dom knappt två åren jag spelat kontra så har dessa verkligen varit dom bästa hittills. Sen-strängar är fortfarande en favorit men som vanligt så har E-strängen saknat ton på de basar jag provat.

Jag tror starkt att Psychp-Slapsen är ett bra val på strängar om man tycker om Sensträngens känsla, slapp och ton men ändå vill hålla en bra ton på E-strängen. Utan att behöva spela med stålsträngar.

Jag tror dock att dom spelar psychobilly och tycker om Weedwhacker strängar så är nog faktiskt inte dessa det helt rätta valet. Så vidare man inte "bumpar" dem. Dom är nog lite för "hårda" för dem som tycker om att spela i 220km/h.(Det har osså en hel del med tekniken att göra) Annars kan man väl "Bumpa" dem osså.

Men innan jag säger för mycket så har många på RAB.com skrivit att strängarna blir skönare och mer lätt spelade efter ett tag, Det kan stämma. Men det får vi se snart. :)

Ärligt talat så vet jag inte mer vad jag ska skriva men är det några frågor så bara skriv!
Hate Thy Neighbour!
Skriv svar