Tele2/Comviq
- Svarte_Jack
- Medlem++
Din lägenhet har blivit besatt av satan säkert.
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- blackparkas
- Medlem++++
Haha!!!Svarte_Jack skrev:Din lägenhet har blivit besatt av satan säkert.
Kan jag lova!
Och det var precis då när du klev av pratabas som det hände!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem
Maximal otur i vart antennerna till radiobasarna sitter skulle jag gissa på.
Antingen är din lägenhet precis mitt emellan 2 täcknings-celler så mobilen ligger och byter konstant och inte vill funka, eller ren skugga om t.ex. antennen sitter på taket till ditt hus och egentligen inte täcker huset, i kombination med svag täckning från närliggande celler.
Det finns ett ställe längs Essingeleden där mina samtal alltid bryts (Vodafone) - troligen nåt liknande där...
Mina 5 öre värt.
/Ff
Antingen är din lägenhet precis mitt emellan 2 täcknings-celler så mobilen ligger och byter konstant och inte vill funka, eller ren skugga om t.ex. antennen sitter på taket till ditt hus och egentligen inte täcker huset, i kombination med svag täckning från närliggande celler.
Det finns ett ställe längs Essingeleden där mina samtal alltid bryts (Vodafone) - troligen nåt liknande där...
Mina 5 öre värt.
/Ff
Medlem i PB50+
- MALA
- Distributör
Det jäkligaste är att om du hade varit företagskund hade de nog behandlat dig annorlunda. Måste säga att den största bristen hos de flesta operatörer är kundservicen överlag. It sucks!!! Som privatperson har man inte mycket att sätta emot och det hjälper inte att byta leverantör för det är lika illa hos de andra.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- fieldflower
- Hedersmedlem
Många operatörer är just i faggorna att byta från GSM- till 3G-utrustning vilket får till följd att de inte utökar sin GSM-utrustning för att ha råd med 3G-grejerna. Har man en telefon som kan "prata 3G" är det lugnt eftersom den funkar även via GSM-utrustningen, men har man en ren GSM-telefon sitter man sämre till eftersom den utrustningen inte byggs ut alls i många fall...
Mot detta hjälper inte ens att vara företagskund.
Teknikskiften är bra i längden, men man hamnar i lite "lattjo" mellanlägen mitt i skiftet...
/Ff
Mot detta hjälper inte ens att vara företagskund.
Teknikskiften är bra i längden, men man hamnar i lite "lattjo" mellanlägen mitt i skiftet...
/Ff
Medlem i PB50+
- Danne
- VIP medlem
Där andra operatörer misslyckas med täckningen brukar Telia funka. De har väl alltsedan monopolets glansdagar haft ett försprång (som förmodligen håller på att ätas upp). Själv har jag alltid använt Telia just för täckningens skull. Det blir oftast lite dyrare och om man tycker det är värt det är upp till var och en.
Jag hade Telia i många år innan jag bytte till Comviq för snart 3 år sedan och jag upplever inte någon skillnad alls mellan de båda så länge man inte är i Norrland, där funkar bara Telia. Jag har rest runt en hel del i Sverige och har inte upplevt dålig täckning. Jag tror att myten om Telias förträfflighet och Comviqs bedrövlighet är något som hänger kvar sedan förr i tiden när det verkligen var en stor skillnad. I fallet med min lägenhet så är det inte en fråga om huruvida Comviq/Tele2 har bra täckning eller inte, jag bor mitt på Söder i Stockholm, t om uppstickaroperatörerna har ju täckning här. Det måste vara ett tekninskt fel någonstans.
- Wall
- Medlem+
Absolut!!! Amen +1 eller vad man nu skriver.Johannes skrev:ag tror att myten om Telias förträfflighet och Comviqs bedrövlighet är något som hänger kvar sedan förr i tiden när det verkligen var en stor skillnad.
Alla nät har sina svagheter det gäller bara hitta ett nät som funkar för dig.
Och det är det ju helt klart iomed att det "helt plötsligt slutade fungera".Johannes skrev:I fallet med min lägenhet så är det inte en fråga om huruvida Comviq/Tele2 har bra täckning eller inte, jag bor mitt på Söder i Stockholm, t om uppstickaroperatörerna har ju täckning här. Det måste vara ett tekninskt fel någonstans.
Om du orkar så fortsätt ring, skicka e-brev, försök bli kopplad till tekniker/installatör dom kan oftast mer än kundsupport. http://www.editorial.tele2.se/?page=tel ... _utbyggnad
Och tydligen kommer Tele2 fortsätta bygga ut, bl.a. på Södra Station.
Johannes, jag vet inte var du bor men spana in länken, kanske bygger dom på din gata...
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
- FreCKo
- Medlem++
Självklart är det så, privatpersoner har inget att komma med! Kommer en juridisk person blir det en helt annan femma, då börjar dom slicka röv dom jävlarna...MALA skrev:Det jäkligaste är att om du hade varit företagskund hade de nog behandlat dig annorlunda. Måste säga att den största bristen hos de flesta operatörer är kundservicen överlag. It sucks!!! Som privatperson har man inte mycket att sätta emot och det hjälper inte att byta leverantör för det är lika illa hos de andra.
johannes: jävligt surt hur som helst det där, tele2/comviq tycker jag är billigast och bäst, men det suger alltid när såna här saker sker.
- ferm
- Medlem++
Det där stämmer inte. I vår fabrik i Kalmar har Telia dålig täckning, vilket vi har påpekat ett antal gånger. De har inget intresse av att åtgärda det.FreCKo skrev:Självklart är det så, privatpersoner har inget att komma med! Kommer en juridisk person blir det en helt annan femma, då börjar dom slicka röv dom jävlarna...MALA skrev:Det jäkligaste är att om du hade varit företagskund hade de nog behandlat dig annorlunda. Måste säga att den största bristen hos de flesta operatörer är kundservicen överlag. It sucks!!! Som privatperson har man inte mycket att sätta emot och det hjälper inte att byta leverantör för det är lika illa hos de andra.
johannes: jävligt surt hur som helst det där, tele2/comviq tycker jag är billigast och bäst, men det suger alltid när såna här saker sker.
Jag kan kanske passa på att påpeka att vi bara har en mobiltelefon, ingen fast.
När personalen i Kalmar skulle få mobiler så fick de Vodafone i stället för Telia.
För många basar är inte nog
- blackparkas
- Medlem++++
Här uppe finns inget alternativ till Telia egentligen.
Iofs, halebob kanske skulle vara nå´t Johannes?
Känns lite fjortis men jag tror de kör på Telias nät nämligen.
Iofs, halebob kanske skulle vara nå´t Johannes?
Känns lite fjortis men jag tror de kör på Telias nät nämligen.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag har för jobbets räkning anmält bristande täckning i Kista (av alla ställen - borde vara super-täckning där) och fick standardsvaret ang. GSM och 3G. Jag har alltså en ren GSM-telefon.ferm skrev:Det där stämmer inte. I vår fabrik i Kalmar har Telia dålig täckning, vilket vi har påpekat ett antal gånger. De har inget intresse av att åtgärda det.FreCKo skrev:Självklart är det så, privatpersoner har inget att komma med! Kommer en juridisk person blir det en helt annan femma, då börjar dom slicka röv dom jävlarna...MALA skrev:Det jäkligaste är att om du hade varit företagskund hade de nog behandlat dig annorlunda. Måste säga att den största bristen hos de flesta operatörer är kundservicen överlag. It sucks!!! Som privatperson har man inte mycket att sätta emot och det hjälper inte att byta leverantör för det är lika illa hos de andra.
Jag kan kanske passa på att påpeka att vi bara har en mobiltelefon, ingen fast.
När personalen i Kalmar skulle få mobiler så fick de Vodafone i stället för Telia.
Så inte sjutton går det mycket bättre som företag att felanmäla...
/Ff
Medlem i PB50+