Orange OR120 1973 Bortbytt så det stänker om det!
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Pelham
- Medlem
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- peppe
- Medlem+
Grymmaste morret tro mig! Här behövs inga pedalerRix skrev:Jag uuuundrar om man kan lira rivig sjuttiotals rock på den där.. Hmm..

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Två främlingar.. En parkering.. Två stärkare.. ..men bara ett byte..
På neutral mark strax utanför Mjölby parkeras två – för varandra – helt okända fordon. Förarna kliver ur, solbrillorna förskjuts till pannan, hälsningsfraser utbyts, bagageluckorna öppnas, lasten kontrolleras. Först flyttas ena objektet, sedan det andra. Ett kraftigt handslag (svininfluensan till trots) äger rum.. Intrigen tätnar..
Två legendariska förstärkare byter ägare. Tack PrataBas.
Pelham medelst SVT Classic

Rix medelst OR120

På neutral mark strax utanför Mjölby parkeras två – för varandra – helt okända fordon. Förarna kliver ur, solbrillorna förskjuts till pannan, hälsningsfraser utbyts, bagageluckorna öppnas, lasten kontrolleras. Först flyttas ena objektet, sedan det andra. Ett kraftigt handslag (svininfluensan till trots) äger rum.. Intrigen tätnar..
Två legendariska förstärkare byter ägare. Tack PrataBas.
Pelham medelst SVT Classic

Rix medelst OR120

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- BBQV
- Forumvärd
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Åh, tack tack! Jo för fan, jag är grymt nöjd! Det är bra pung i den, blir helt perfekt. Den överstyr verkligen för jeffla skönt. Och bra med botten så det räcker och blir över. ("Vafan ska ni med gitarrist i bandet till?" var kommentaren från trummisen i andra bandet som repar i lokalen.)Pelham skrev:Man känner alltid igen en Pratabas basist
Tack RIX för idag hoppas du blir jättenöjd, det är iallafall jag.
Bra platta oxå!
Hoppas 410:an blir bra när den väl kommer..
@Mac, mer utförlig rec. kommer, har bara precis spelat lite lösryckta riff, inte hunnit repa [paw rihktit] än.
@BBQ, hehehe, det där är lite diffust. Pakten säger att vi inte får sälja några prylar. Däremot byta och hålla beståndet uppe är godkänt!

- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Fy satan i gatan vad min EB-3:a gifte sig med Apelsinen! Helvetiskt gött drag. Att Gibben låter fint i Super Bassen visste vi redan och ja, det är lite snarlikt ljud fast jag upplever mer botten från Apelsinen. Och ratten H.F. Drive som överstyr tredje försteget är underbar (hur coolt är det inte med en knytnäve som symbol liksom). Min P-bas med Urbans mickar låter sig verkligen inte heller skämmas.
Nu har jag iofs bara kört den i 810:an hittils men det låter verkligen kanon. Vi väntar hem nya Fane-element till vår Acoustic 215 samt en TKS 215 till Super Bassen, sen ska det lekas med olika lådor.
Ska banda nästa rep om nån vill ha ljudklipp. (No shit!)
Nu har jag iofs bara kört den i 810:an hittils men det låter verkligen kanon. Vi väntar hem nya Fane-element till vår Acoustic 215 samt en TKS 215 till Super Bassen, sen ska det lekas med olika lådor.
Ska banda nästa rep om nån vill ha ljudklipp. (No shit!)