Valle skrev:Jag-är-så-lycklig-BUMP! Jag var just och repade men min Roscoe Beck V:a och dra mig baklänges va bra basjäveln lät.
Vill ni bli lika lycklig som jag, köp denna!

Jo, det som impade mest på mig med min Roscoe V (som f ö också i princip i var i mint condition) faktiskt ljudet. Däremot så gillar jag spelkänslan och stunsen i b-strängen bättre på min Windmill-femma och det vägde över när jag skulle välja vilken jag skulle behålla. Lättare att ändra ljudet med nya mikar än att få till spelkänslan i Roscoen precis som jag vill ha den tänkte jag.
Roscoe V är dock en av Fenders mest seriösa byggen tycker jag. Bättre mikar som ändå låter single coil och t o m bättre än normala Fender-mikar, seriösare stall, seriösare halsinfästning, mer ergonomisk assymetrisk halsprofil, fler ljudmöjligheter osv.
Det enda jag inte är helsåld på är mikväljarswitchen av stratatyp när man inte också har separata volymkontroller, det är mer flexibelt att kunna ratta in precis så mycket av varje mik man vill. Men det är ju lätt åtgärdat med t ex en stackad volympot.
Jag begriper inte att man lade ned femman och behöll fyran. Jag tycker man borde gjort tvärtom men kunderna kanske tycker annorlunda och jag antar att det var försäljningssiffror som låg bakom det beslutet.
/Mats D