Jag tror att de som ev. nu är lite kända, om vi ska kalla det så, tycker det är ganska skönt att vara lite anonyma och diskutera det de gillar på samma premisser som alla andra här på forumet.
Egentligen är det ju helt ointressant, att vara känd är ju inget kvitto på att man är en bra musiker. Nu kan väl Grafen spela åttor runt mig när han tar kafferast, men det hade han gjort även om han bara hade spelar med Duo Jag och släppt en demo på kassett 1989.
Grafen skrev:Urk, den här tråden får mig att vilja ta bort varenda inlägg jag gjort och avregga mig fortare än kvickt. Jag är definitivt inte känd och kändisskap är väl ungefär det sista jag skulle vilja uppnå i livet.
HAHA! RÄTT ÅT DIG BJÖRNE!
Tycker även att Simon Andersson är värd att nämna i denna tråden..
"Bengan" reggade sig.. vet inte om han läser så ofta.. men han är ju iallafall inte okänd..
inber skrev:Nä, att spela bas är inget man blir känd på.
Önskar jag hade valt trummor istället.
Var det inte Paul McCartney som, när han blev ombedd ta över basen i Beatles orkester, först vägrade med motiveringen: "basisten, det är ju den feta killen längst bak - Paul ville spela gitarr, stå längst fram - pull the birds..."
Hellboy skrev:Nu brukar ju sällan basister vara affischnamn, precis, så det är väl kanske därför inte så många är "kända" men..... Figges meritlista är ju minst sagt imponerande. Grafen, Dereborn, Lindvall, Rockis, Teddy Walter och några till har ju också spelat med många namnkunniga. Sen finns det ju många som har flängt land och rike runt i dansband och coverband och gigat sig blåa men ingen vet vilka dom är trots att dom spelat för otroligt mycket folk. Som sagt, "basist" och "affischnamn" brukar ofta inte kunna nämnas i samma mening.....
//J
Jag har vickat för Teddy Walter
does that make me famous ?
(Jag ÄR känd,,,,,,,,för dom som behövt mina tjänster. Basen har pröjsat hyra & gröt i 30 år!)
Jag är inte det minsta känd.
Efter ett gig med förra coverbandet så kom det fram några lokala musikersnubbar med lovord och undran över vart jag hållt hus....!?
Iofs, när jag lirade med ett frikyrkligt prog-rock-metalband i sthlm och var på en camping på Öland som drivs av något frikyrkligt samfund så hörde jag någon säga: Där är Bishop Gardens basist!
blackparkas skrev:Jag är inte det minsta känd.
Efter ett gig med förra coverbandet så kom det fram några lokala musikersnubbar med lovord och undran över vart jag hållt hus....!?
Iofs, när jag lirade med ett frikyrkligt prog-rock-metalband i sthlm och var på en camping på Öland som drivs av något frikyrkligt samfund så hörde jag någon säga: Där är Bishop Gardens basist!
blackparkas skrev:Jag är inte det minsta känd.