212 + 412 till salu.
412an är ett monster i kraft. 800w, 4 ohm.
212an (400w, 4 ohm) är en trevlig krabat som kan lite av varje. Har kört den utomhus, och den levererar kanonljud i konkurrens med ett HK-actor..
Ja, detta ger ju en del GAS...
Skulle vara kul att prova denna mot min EBS 412:a till Fafnerntoppen.
Det var egentligen en sån här låda Fafnern var kopplad till då jag föll för Fafner.
Men det vore å andra sidan jobbigt om denna var roligare än den (dyrare) låda jag redan har.
fieldflower skrev:Ja, detta ger ju en del GAS...
Det var egentligen en sån här låda Fafnern var kopplad till då jag föll för Fafner.
Men det vore å andra sidan jobbigt om denna var roligare än den (dyrare) låda jag redan har.
Kanske bäst att aldrig prova...
Klart du ska..
Vi kan kombinera det med ljusterapin.
Ska testa en del andra lådor först innan jag bestämmer mig.
Lite ambivalent kan man nog säga..
fieldflower skrev:Ja, detta ger ju en del GAS...
Kanske bäst att aldrig prova...
Klart du ska..
Vi kan kombinera det med ljusterapin.
Ska testa en del andra lådor först innan jag bestämmer mig.
Lite ambivalent kan man nog säga..
Fast det innebär att vi skall träffas i replokalen eller att jag skall släpa med mig hela riggen till dig för att kunna A/B-testa... Måste ju prova på volym för att få en uppfattning...
Jag är tokigt nöjd med den 412a jag har så jag tror jag skall låta bli att testa detta... Risken är bara att man börjar hitta en massa kansken på grejer som funkar finfint.
Råkar jag hamna i närheten av en skall jag testa, men till dess skall jag sväva i (lyckligt) ovetande...
Boris@collinis.com skrev:Klart sugen men måste testa 410 förs det är mer klipp och mindre muller som saknas.
Då skulle du prova 412an.. Den är hysteriskt rapp.
Men om det är du på avataren verkar du redan gjort det.
Japp och stortrivs, det är basfällor på mindre lokaler som kan vara problemet och med det mindre bottens som behövs. Skulle troligen kunna strypa på EQn men shoppa basprylar är aldrig fel, samt slippa gnäll om storlek. Gitarrister är som pensionärer, dom utgår från att det är storleken som ger volymen (visst är det så men skvallra inte)