Gick in på blocket och hittade en t.c. electronic integrated preamplifier för endast 300kr exkl frakt. Ser ut så här:
Ringde direkt, men den var tyvärr redan såld. Blev ändå lite nyfiken om denna pedal. Har googlat, men inte hittat så mycket. Har förstått att den tillverkades på 80-talet och är ganska eftertraktad. Den som köpte denna gjorde nog ett fynd... den säljs visst för över 1500kr annars. Läste att Meshuggah använder/använde den. Grafen, vet du något om den kanske? Någon annan som har testat den?
Åh! 300kr är verkligen ett fynd. Jag har fattat att det där är en sån där preamp som bara "låter bra" helt enkelt. Inga märkvärdiga funktioner annat än att elbas, elgitarr och ak.gitarr (mm) låter svinbra genom den. Min DOD fx10 preamp har lite samma egenskaper...
mikkejohansson skrev:Åh! 300kr är verkligen ett fynd. Jag har fattat att det där är en sån där preamp som bara "låter bra" helt enkelt. Inga märkvärdiga funktioner annat än att elbas, elgitarr och ak.gitarr (mm) låter svinbra genom den. Min DOD fx10 preamp har lite samma egenskaper...
Precis min uppfattning också! Jag har för övrigt också en DOD FX10 och den är skitbra. Batteri-"clip"et (vad heter det på svenska?) har dock gått sönder och ska bytas.
EDIT: "Precis min uppfattning också"... Men jag skulle gärna vilja veta lite mer info (annars hade jag inte skapat den här tråden, förutom i syftet att tipsa er andra.) Ljudklipp vore skoj att höra också. Fast det räcker väl i och för sig med argumentet "Den låter bra"