Bastidskrifter

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Bastidskrifter

Inlägg av Pyssling »

Tänkte kolla med er var ni inhandlar era bastidningar och vilka ni läser. Själv köper jag varje ex av Bass Guitar och Bass Player jag hittar. BP är självklara favoriten. Båda tycker jag är svåra att få tag på när inte ens Press Stop verkar ta in så många ex. Finns det nånstans där det nästan alltid finns ex? Någon som prenumererar? Hur funkar det för er?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Enda bastidskriften jag har ett gammalt ex av Bass Player jag fick av tiptop. Vet inte om det var medvetet då den låg i facket på en gammal gigbag jag fick när jag köpte en bas därifrån.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Blir dyrt om jag börjar köpa gigbags för att få tag på tidningar.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Är det inte typ löjligt billigt med en bassplayer prenumeration? Har ett nummer, och i den kom det med nån prenumerationsmoj, har för mej att det var riktigt apbilligt...typ 20$ eller nått
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Pyssling skrev:Blir dyrt om jag börjar köpa gigbags för att få tag på tidningar.
:lol: :lol: :lol:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:Är det inte typ löjligt billigt med en bassplayer prenumeration? Har ett nummer, och i den kom det med nån prenumerationsmoj, har för mej att det var riktigt apbilligt...typ 20$ eller nått

Ja, kanske om du bor i staterna.
Tippar på att det kostar bra mycket mer ifrån Sverige...

Jag "prenumererade" ett tag på det viset att en av de lokala tobaksaffärerna ringde mig när de hade fått in tidningen, så gick jag och köpte den där.
Tror att Bass Player brukar kosta runt 80 spänn på typ pressbyrån osv.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Ladda ner och skriv ut den!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

the_great_alfonzo skrev:Är det inte typ löjligt billigt med en bassplayer prenumeration? Har ett nummer, och i den kom det med nån prenumerationsmoj, har för mej att det var riktigt apbilligt...typ 20$ eller nått
Det är helt sant! Jag pyntar ca 350 spänn (eller därikring) för ett helår, får den i brevlådan. Köper jag den på Presstop kostar den 95:- per nummer. Här behöver man inte universitetsmatte för att konstatera att det lönar sig.
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

Snyft! Saknar den fantastiska engelska blaskan BASSIST.

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

precision65 skrev:Snyft! Saknar den fantastiska engelska blaskan BASSIST.
Ja, Bassist var riktigt trevlig! Tycker det var bredare spektrum på basister som var med i de tidningarna än Bass Player... som då typ enbart hade Oteil och VIctor Wooten och alla andra slicka typer på omslagen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Numera är Bass Player riktigt bra. Tycker de har riktigt bra spridning på "featured artist of the month". Och sen alla goa transcriptions. Alltid lika skoj att lira igenom och få nya uppslag på licks man kan sno.
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

precision65 skrev:Snyft! Saknar den fantastiska engelska blaskan BASSIST.
Det gör jag med.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

daionsavage skrev:Jag köper fast jag borde låta bli. Det enda som händer är att jag får lust på en massa grejer jag inte behöver.
Så varför hänger du på pratabas? :lol:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Jag har flera kompletta årgångar av Bass Player men slutade prenumerera för ett tag se'n. Jag tyckte det känndes som om jag läst alla artiklar förut... Det jag saknar är testerna av nya prylar, men det kan man få på annat håll.

Nå'n som vill köpa gamla BP? :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Oh, har du några med intressanta basistintervjuer? Kolla vad jag tycker är intressant här http://www.last.fm/user/Pyssling/
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem

Inlägg av ingo »

BarbequeVillage skrev:Jag har flera kompletta årgångar av Bass Player men slutade prenumerera för ett tag se'n. Jag tyckte det känndes som om jag läst alla artiklar förut... Det jag saknar är testerna av nya prylar, men det kan man få på annat håll.

Nå'n som vill köpa gamla BP? :lol:

+1
Skriv svar