Inget går som jag vill. Nu är jag utan både band och pengar...
Samvetet klarar inte av att jag äger instrument som inte spelas på. So here goes...
Först ut är min SX P-bas special. Lite lätt moddat med svart p-skydd och en switch för serie/paralellkoppling. Strängad med GHS-strängar och för tillfället stämd i drop C. I mycket fint skick, bor i ett hardcase.
Priset för SX:en är 1600 kr. Byte mot någon form av super DI/distbox typ en Bassdriver kan vara intressant. Eller en riiiktigt bra gigbad, typ Mooradian eller liknande.
Senast redigerad av Punkster den tor 22 okt 2009, 07:39, redigerad totalt 3 gång.
Bekräftar Lingonbas, P-hals är det som gäller. Åt det lite modernare hållet. Inte så platt och bred som en gammal 60-talsbas.
Ang. bandet... Ja, Minor Ace finns fortfarande kvar. Vi håller på att spela in vår sista EP, efter det kommer vi att lägga ner verksamheten. Problemet är att komma överens om vad vi ska göra efteråt. Starta nytt band med ny inriktning eller inte. Och med vilka medlemmar. Just nu går det inte så bra att komma överens om den saken.
Var ju på audition för ett annat band också, men det sket sig.
Har provat att söka efter lite andra musiker runt omkring Örebro, men det är inte alldeles lätt att hitta några som passar. Det verkar bara finnas risiga metalband och 15-åringar som vill spela Tokyo Hotel-covers.
Så är läget. Visst har jag att göra ett par månader till, men jag vill gärna planera i förväg och känna att jag har något på gång när Minor Ace lägger ner.
Gör en liten bump... Kan ev tänka mig att byta SX:en mot en Sansamp Bassdriver (eller liknande) eller en riiiktigt bra gigbag. Eller så säljs den för 1600 kr. Jag har inte brådis att bli av med den så det är ingen idé att pruta.