Maruszczyk Barabass-rigg - ON JÄTTEHOLD

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Maruszczyk Barabass-rigg - ON JÄTTEHOLD

Inlägg av MatsD »

HO Ä PÅ HOLD NU

Hårdbantning av innehavet innebär tyvärr att jag måste skiljas också från denna. I princip sprillans ny. Låter hur bra som helst. Många finesser. Snygg som tusan. Vadderade original skyddsöverdrag och speakon-kabel för anslutning av kabinettet medföljer. Hämtas helst (i Stockholm) men kan eventuellt bussgodsas (på köparens bekostnad).

The facts & figures:

BARABASS 12” Combo
Amp: 400W RMS/4Ohms
Preamp: Bass / Lo-Mid / Hi-Mid / Treble / Bottom / Contour / Presence
Inputs: passive / active
Outputs: Line Out, Balanced XLR, Headphones, Active Extension Cabinet, Passive Extension cabinet/8 Ohms, Tuner, effects loop
Speaker: 1x12", 300 watts/8 ohms EMINENCE + tweeter (tweetern kan köras fullt, 50% dämpad eller avstängd)
Dimensions: 505x395x385mm (19,8''x15,5''x15,14'')
Weights: 20 kg (44 lbs)

BARABASS 12” Cabinet
Speaker: 1x12", 300 watts/8 ohms
Dimensions: 505x395x385mm (19,8''x15,5''x15,14'')
Weight: 13 kg (28,6 lbs)

Egna bilder:
Bild
Bild

Jag vet inte om ytan eventuellt kan uppfattas som obehandlad och sträv på bilderna men det är den hursomhelst inte. Träet är snyggt klarlackat med en fin halvmatt och sammetslen exklusiv möbelyta.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den mån 02 nov 2009, 19:59, redigerad totalt 8 gång.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

BUMP pga juni-rabatt.

/Mats D
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Oj oj oj, den rabatten skulle du gett mig för nån vecka sen.
grejor
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

edvin skrev:Oj oj oj, den rabatten skulle du gett mig för nån vecka sen.
Jag pm:ade dig för en vecka sen efter att du visat intresse men fick inget svar och sen såg det ut som du skulle köpa Ales Tecamp-rigg så jag antog att du inte skulle ha min rigg också då.

/Mats D
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

MatsD skrev:
edvin skrev:Oj oj oj, den rabatten skulle du gett mig för nån vecka sen.
Jag pm:ade dig för en vecka sen efter att du visat intresse men fick inget svar och sen såg det ut som du skulle köpa Ales Tecamp-rigg så jag antog att du inte skulle ha min rigg också då.

/Mats D
Oj, det PM:et måste jag missat. Jaja, Ales Tecamp blir det för min del, men detta är säkert en grymt bra rigg också!
grejor
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

edvin skrev: Oj, det PM:et måste jag missat. Jaja, Ales Tecamp blir det för min del, men detta är säkert en grymt bra rigg också!
Ja, den är grymt bra men jag tror den låter rätt annorlunda jämfört med Tecampen. Jämfört med andra transistor-riggar jag spelat på har den här ett hårdare mer projicerat ljud, den låter faktiskt lite mer åt rörhållet fast den distar ju inte som en rörhäck när man drar på ordentligt. Den känns inte så hitech i grundljudet alltså men den har ju många rattar att vrida på så man kan få den att låta nästan som man vill.

/Mats D
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

BUMP

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den ons 01 jul 2009, 00:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

BUMP.

/Mats D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Fick hem en Barabass combo själv idag. Brun Antik finish..

HELVETE kan jag bara säga.
BÄSTA BASCOMBON jag spelat på utan tvekan.

Helt sjukt underbar botten och brutal punch.

Behåll den Mats för bättre än så här blir ALDRIG en combo..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

REA-BUMP

Galet bra rigg, till galet bra pris. Riggen är som ny, endast spelad på ett fåtal gånger. Jag är förmodligen dum som säljer men den får inte den speltid den förtjänar och även om den är snygg som möbel känns det lite fel att bara ha den som prydnad i hemmet.

/Mats D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

OJ!

10000:- är billigare än va BARA kombon kostar ny..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
SnorLars
Medlem+

Inlägg av SnorLars »

MatsD skrev:Galet bra rigg, till galet bra pris.
Ja, det var galet.

Då måste ju den rigg du behåller vara galet-galet-super-extra-plus-turbo-tjoohoo...med guldinlägg!!
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jo, men baspratarna har ju sin egen prislista jämfört med omvärlden.

Den rigg jag använder är en Ashdown MAG300 Evo II med en tks 112 och en tks 115. Det är inte värsta lyxriggen alltså men den passar mig perfekt eller så är jag bara så inkörd på den att jag har svårt att växla. I vilket fall är två riggar i det här formatet en för mycket med tanke på hur lite jag gigar och då känns det naturligt att behålla den rigg jag använder mest. Jag skulle nog gissa dock att många skulle klassa Barabassen som den bättre riggen, i varje fall stärkaren som dels är effektstarkare och dels har mer tryck och punch, Ashdownen har ett lite luddigare ljud.

Men en presumptiv köpare kan ju jämföra själv, riggarna står för det mesta uppställda brevid varandra här hemma.

/Mats D
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

HELVETE!! vilken snygg Maruzcxczxyk Jake!!!! :shock: :shock: :shock:
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Hur högt spelar en sån här kombination? Räcker det till (och blir över) i rocksammanhang? Jag har nämligen börjat leta lite efter något som spelar starkt och rent som man kan smutsa till med pedaler och liknande om man vill och behöver, och som dessutom väger under 40kg.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem

Inlägg av tks »

Tössberg skrev:Hur högt spelar en sån här kombination? Räcker det till (och blir över) i rocksammanhang? Jag har nämligen börjat leta lite efter något som spelar starkt och rent som man kan smutsa till med pedaler och liknande om man vill och behöver, och som dessutom väger under 40kg.
Den spelar starkt och räcker definitivt till i rocksammanhang. Mats har berättat vad för element som sitter i, och det är bra element som definitivt spelar starkt och trivs med de 400W förstärkaren kan mata ut.

Huruvida det blir över beror nog på sammanhanget, men i de flesta fall är 400W och två sådana element mer än tillräckligt.
ESP Horizon 5, Ibanez SR400 (BEAD)
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128

Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

tks skrev:
Tössberg skrev:Hur högt spelar en sån här kombination? Räcker det till (och blir över) i rocksammanhang? Jag har nämligen börjat leta lite efter något som spelar starkt och rent som man kan smutsa till med pedaler och liknande om man vill och behöver, och som dessutom väger under 40kg.
Den spelar starkt och räcker definitivt till i rocksammanhang. Mats har berättat vad för element som sitter i, och det är bra element som definitivt spelar starkt och trivs med de 400W förstärkaren kan mata ut.

Huruvida det blir över beror nog på sammanhanget, men i de flesta fall är 400W och två sådana element mer än tillräckligt.
Toppen! Nu ska jag bara avyttra en överflödig bas.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem

Inlägg av tks »

Tössberg skrev:
Toppen! Nu ska jag bara avyttra en överflödig bas.
Skynda dig, det verkar som fler är intresserade, och Mats realisationer brukar vara tidsbegränsade ;)
ESP Horizon 5, Ibanez SR400 (BEAD)
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128

Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Barabassen har ett starkt och rent samt snärtigt punchigt hårt och klart projicerat ljud som tränger igenom bra i volymstarka rocksammanhang. Om jag lirade mycket sån musik så skulle jag nog valt att behålla den här riggen i stället för den andra, men nu spelar jag främst lite softare musik och då föredrar jag det något mjukare och mer avrundade ljud jag får med Ashdownen och tks-lådorna.

Jag har egentligen ingen panik att sälja, tycker bara mest det är trist att en så bra rigg står oanvänd, och nu har jag precis anmält mig till den där Norrtälje-träffen i november och jag funderar lite på att kanske avvakta med försäljningen och ta med Barabass-riggen dit först. Jag vet inte om du tänkt komma på den. Men har du inte bråttom att köpa har du ju ett motiv att ta dig dit och kan testa riggen själv och inför ett gäng andra basisters kritiska öron.

/Mats D
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Inlägg av mackan »

Skulle vara riktigt kul om den kommer till Norrtälje, skulle vilja jämföra den med Tecamp riggen och bilda en egen uppfattning,
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Men då gör vi så. Riggen är on hold till efter Norrtälje för så vida inte marcbass ska dit och göra reklam för sina Maru-prylar för då är det väl onödigt att jag släpar med denna.

/Mats D
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Inlägg av mackan »

MatsD skrev:Men då gör vi så. Riggen är on hold till efter Norrtälje för så vida inte marcbass ska dit och göra reklam för sina Maru-prylar för då är det väl onödigt att jag släpar med denna.

/Mats D
:tummenupp:
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Ok, det hela låter bra! Jag ska se om jag kan komma loss till Norrtälje!
hojboj
Medlem

Inlägg av hojboj »

Sjukt snygg :-/
:-)
Skriv svar