Hiwatt Custom 200 - Basrigg - Det blev lotteri :-)
-
- VIP medlem
Vi hade så delade mening vid första diskussionen så jag tror inte vi kan mötas nu heller tyvärr..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- thetonequest
- Medlem+
Nej jag förstår...groovyjr skrev:Hmm, ja det skulle ju vara det men jag tror inte ekonomin just nu tillåter sånna utsvävningarthetonequest skrev:Klart du inte ska byta... Skaffa denna också istället!groovyjr skrev:Haha! Den där var bra, hade jag inte haft min ampegrigg så hade din varit såld nu... Har tom funderat lite på om jag skulle byta men så blir det nog inte då jag trivs med det jag harthetonequest skrev:Rock n´roll säger du...thetonequest skrev:Lördagsbump!
Kan tillägga att det blir "Instant Rock n´Roll" så fort man kopplar in basen i denna, för den som inte redan visste detta!
Hade lätt vart intresserad om jag inte redan hade haft en som jag håller på att sälja...![]()
När ingen annan skriver i ens trådar så får man helt enkelt börja prata med sig själv för att hålla dem vid liv.![]()
Har en ampeg själv och jag tycker att de kompletterar varandra sjukt bra.
Man täcker liksom in hela spektrat av tänkbara basljud...![]()
Du kanske har något annat trevligt att byta med...
en liten trevlig röd rickenbacker till exempel, eller något annat kul?![]()
Tyvärr!
Visst stämmer det att jag har en Rickenbacker, men jag vet inte riktigt om jag är sugen på att göra mig av med den, då den är ett bra komplement till p-basarna. Dessutom så lär det bli några kronor emellan ändå som just nu inte finns utan går till renovering av lägenhet...
Men jag håller tummarna för att du får den såld snart, delvis så jag slipper sitta och dregla varje gång jag går in här...

Jo jag håller tummarna jag med.
Egentligen är det ju inte hela världen om jag inte skulle bli av med den...
Jag menar det "värsta" som kan hända är ju att jag har kvar en förbannat fet basrigg, men det är det väl mest där att när man väl bestämt sig för att sälja något och ställt in sig på vilket projekt man ska satsa på istället så har man väl helt enkelt svårt att ställa om...
Man har ju liksom redan sagt farväl till prylarna på nåt vis...

Får hoppas att nån som vunnit 25 mille på triss eller nåt dyker in här på forumet snart och bara klipper den helt enkelt...

/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
- thetonequest
- Medlem+
Äsch...marcbass skrev:Vi hade så delade mening vid första diskussionen så jag tror inte vi kan mötas nu heller tyvärr..
Då ville jag ju byta till mig basar som du ju inte ens ville sälja...

Ge det ett försök vettja, det värsta du kan få är ju ett nej.

Ok om det är byten som du är intresserad av så kan du ju i så fall bara lista de basar du har som du kan tänka dig att avvara...

/Knut
- thetonequest
- Medlem+
-
- Medlem++
Om jag vinner 25:-, absolut!thetonequest skrev:Men då kör vi byte rakt av mot vinstlotten va?Indigo skrev:Jag ska göra mitt bästa =)thetonequest skrev:Får hoppas att nån som vunnit 25 mille på triss eller nåt dyker in här på forumet snart och bara klipper den helt enkelt...
Fair and square!

Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- thetonequest
- Medlem+
Hmm...Indigo skrev:Om jag vinner 25:-, absolut!thetonequest skrev:Men då kör vi byte rakt av mot vinstlotten va?Indigo skrev:Jag ska göra mitt bästa =)thetonequest skrev:Får hoppas att nån som vunnit 25 mille på triss eller nåt dyker in här på forumet snart och bara klipper den helt enkelt...
Fair and square!
Ett erbjudande som tål att tänkas på, helt klart!

/Knut
- thetonequest
- Medlem+
- thetonequest
- Medlem+
- thetonequest
- Medlem+
Hmm...Tjoffe skrev:Jag har en Fender jazz QMT som jag egentligen inte vill göra mig av med.. Men! Jag kan inte slita ögonen från Hiwatten. Skön demo förresten, diggar som fan..
Tyvärr inte riktigt min typ av bas...
Du har inte något annat tevligt?
Kul att du gillar bandet förresten!

/Knut
- Tjoffe
- Medlem+
thetonequest skrev:Hmm...Tjoffe skrev:Jag har en Fender jazz QMT som jag egentligen inte vill göra mig av med.. Men! Jag kan inte slita ögonen från Hiwatten. Skön demo förresten, diggar som fan..
Tyvärr inte riktigt min typ av bas...
Du har inte något annat tevligt?
Kul att du gillar bandet förresten!
Jag har en väldans massa prylar, men ingenting så exlusivt att det vore intressant för dig i en bytesaffär. Det lider kontantbrist just nu så jag har inga stålers att lägga emellan. Bygger studio, ska sövas hos tandläkarn och måste köpa ny bil.
Demon - Sköna låtar och härligt rå och skitig produktion.
- thetonequest
- Medlem+
- thetonequest
- Medlem+
- Fläppen
- Medlem+
Hej
Jag har ju fått fullständigt fnatt på den MESA BigBlock-riggen som står hos MB i Gbg. Denna kanske skulle ge mig ännu mera fnatt? Det skulle var kul att prova. Är det en sådan rigg som man måste dra på ordentligt för att få bra botten? En av fördelarna med MESA-riggen var att man inte behövde det.
/T
Jag har ju fått fullständigt fnatt på den MESA BigBlock-riggen som står hos MB i Gbg. Denna kanske skulle ge mig ännu mera fnatt? Det skulle var kul att prova. Är det en sådan rigg som man måste dra på ordentligt för att få bra botten? En av fördelarna med MESA-riggen var att man inte behövde det.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
- thetonequest
- Medlem+
Om man inte får fnatt av att spela på denna riggen då är någonting fel...Fläppen skrev:Hej
/T

Om du är intresserad så är du självklart välkommen att komma och prova den, det är bara att du säger till. Riggen står i min replokal just nu, så man kan ju verkligen prova den under vettiga förhållanden.
Jag tycker inte att man måste kräma på denna på någon "helvetesvolym" för att få bra sound, tryck och botten. Det är det som är gött med den, man kan få bra ljud på lägre volymer, men den klarar även av att bibehålla bra ljud om man vill spela jättestarkt.

/Knut
- thetonequest
- Medlem+
- blackparkas
- Medlem++++
Lycka till med lotteriet!
Vill inte vara sån, och tiden får väl avgöra hur det går, men 175 lotter a 200 spänn borgar inte för att det ska bli sålt det här året tyvärr.
Vill inte vara sån, och tiden får väl avgöra hur det går, men 175 lotter a 200 spänn borgar inte för att det ska bli sålt det här året tyvärr.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- thetonequest
- Medlem+
- knedy
- VIP medlem
- thetonequest
- Medlem+