En ny filtklädd 112:a. Den var något utav ett experiment för att se om jag kunde få till baksidan snyggt på ett annat sätt än tidigare (jämför 112:an längre ned), och med lyckat resultat, så filtklädda modeller kommer byggas på det här sättet framöver.
Dock är den ett bevis på att man inte bör hantera elverktyg när man har feber, vilket resulterade i att kontaktplattan inte hamnade där den skulle. Ingenting som stör funktionen mer än att man behöver sträcka sig några cm extra på baksidan då man kopplar in den.
Samma specifikationer som de nya 112 ("basic") för övrigt, dvs pulverlackerat galler, 250W, 8 ohm, ca 52x37x34 cm, 11 kg.
Ordinarie pris 2500 kr.
Pris: 2200 kr Såld!

En äldre vinylklädd 212:a (den första jag byggde) som jag inte blev helt nöjd med. Studerar man fogarna i vinylen på nära håll finns det små imperfektioner. Handtagen är av gamla modellen (utfällbara) och gallret är våtlackat, inte pulverlackat.
Däremot försedd med diskanthorn och nivåreglage. Förstärkningar som är standard på de nya modellerna.
Beställer man en vinylklädd 212 med diskanthorn och nivåreglage idag hamnar priset på 5050 kr.
Pris: 3400 kr Såld!

Filtklädd 112. Vikt strax över 11 kg, 50x38x34 cm (gamla måtten!), 8 ohm, 250W.
Det som skiljer sig från nuvarande 112 är måtten, att den har en list istället för gummidistanser som gallret är monterat på, sidan handtaget sitter på samt kontaktplattans placering. Pulverlackerat galler precis som de nyare lådorna.
Beställer man en ny motsvarande kostar den 2500 kr.
Pris: 2000 kr Såld!

Två st 212 i orange vinyl. Vikt ca 21 kg, 60x60x40 cm, 4 ohm, 500W. Pulverlackerade galler.
Skulle man beställa en 212 i samma utförande (specialvinyl) skulle den kosta 4900 kr, vid beställning av två blir det lite billigare.
Pris: 4250 kr/st Båda sålda!

En vinylklädd 212, samma specifikationer som ovan förutom att den är svart. Tyvärr har den en skavank i vinylen på undersidan:

Normalt sett ser sömmen där vinylstyckena möts på lådans undersida ut som övre bilden, på den här lådan är det som undre bilden, dvs något överlappande istället för kant i kant.
Jag skickar med en svart plastprofil som kan sågas till och skruvas fast för att förhindra att vinylen börjar fransa sig där.
Ordinarie pris för en normal 212 i svart vinyl är 4250 kr.
Pris: 3800 kr Såld!