P 72:a på Blocket!
- blackparkas
- Medlem++++
Det tycker iaf jag Hope.
Go for it!
Vad är det för kulör och är det en ny refin eller äldre?
Ska du inte ha den så tipsa gärna oss på forumet om den!
Go for it!
Vad är det för kulör och är det en ny refin eller äldre?
Ska du inte ha den så tipsa gärna oss på forumet om den!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Hope
- Medlem
Alltså, ägaren hävdar att Fender själva refin:ade instrument i slutet av 60, början av 70.
Tyvärr var den Lake Placid Blue innan... Hade väl kostat något mer i orginalskick
Jag påpekade snabbt att jag aldrig sett en LPB med tortoise-plektrumskydd men då sa han att Fender bytte pg till ett som passade nya finishen. Han har 100% på ebay och sålt massa 60-tals p-basar förr.

Tyvärr var den Lake Placid Blue innan... Hade väl kostat något mer i orginalskick

Jag påpekade snabbt att jag aldrig sett en LPB med tortoise-plektrumskydd men då sa han att Fender bytte pg till ett som passade nya finishen. Han har 100% på ebay och sålt massa 60-tals p-basar förr.

Senast redigerad av Hope den tor 22 okt 2009, 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
- groovyjr
- VIP medlem
En del av de tidiga custom color basarna hade turtle p-skydd.Hope skrev: Jag påpekade snabbt att jag aldrig sett en LPB med tortoise-plektrumskydd men då sa han att Fender bytte pg till ett som passade nya finishen. Han har 100% på ebay och sålt massa 60-tals p-basar förr.
Senast redigerad av groovyjr den tor 22 okt 2009, 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- groovyjr
- VIP medlem
Finns en hel del om det halvvägs ner på denna sida: http://www.provide.net/~cfh/fenderc.htmlbootsy skrev:Förklara fabriksrefin, tack!Hope skrev:En fabriksrefin -66 i grymt skick för 26k, är det ett rimligt pris?
Bl.a. att det brukar stämpla/bränna in koder om det är fabriksgjort på Fender.
*edit - felstavningar
Senast redigerad av groovyjr den fre 23 okt 2009, 01:05, redigerad totalt 1 gånger.
If it ain't got groove it ain't got soul...
- Pentastar
- Medlem++
En fabriksrefin har stämplar från fabriken.Hope skrev:Alltså, ägaren hävdar att Fender själva refin:ade instrument i slutet av 60, början av 70.
När Fender refinade ett instrument så satte de en kod på det.
Oftast under halsmickkaviteten och på halsklacken men ibland också i halsfickan.
Glöm inte att en generalargentursrefin räknas inte som original.
Det är således enbart de som är omlackade på Fenders fabrik som inte sänker värdet med 1000000000000000
Att en solid color skulle bli omlackad till sunburst verkar lite konstigt.
Då har de fått slipa ner den. för annars skulle det blå lysa igenom i bursten.
Det vanliga var att taskiga burstar blev omlackade till custom colours eller att man drog en custom color över en annan.
Time is a cruel companion
- Hope
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
- Hope
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Pentastar skrev: Att en solid color skulle bli omlackad till sunburst verkar lite konstigt.
Då har de fått slipa ner den. för annars skulle det blå lysa igenom i bursten.
Det vanliga var att taskiga burstar blev omlackade till custom colours eller att man drog en custom color över en annan.
Var kommer Sunburst in i bilden?!?

Basen jag ser är iaf svart, vilket skulle göra att detta KAN vara en Customfärg som lackats över en annan customfärg.
Och den LPB-färgen som är i halsfickan ser ju inte direkt ny ut...
Hm...
Ja, hade man haft degen så hade det bara varit en fråga om att våga..
Den ser ju läcker ut helt klart.
Inga bilder på mick-cavityn?
Nåja.
Jag kan ingenting om det där egentligen, men den var snygg!
Och även om det skulle varit en garage-refin 66:a så skulle 26k vara helt ok.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215