3x DUKE

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
A_Warning
Medlem+

3x DUKE

Inlägg av A_Warning »

Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Säga vad man vill om Duke, men dom sista två var jäkligt läckra i mitt tycke.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

Valle skrev:Säga vad man vill om Duke, men dom sista två var jäkligt läckra i mitt tycke.
Sant men man ser hur plyfan bara skiner igenom bursten...
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Den första har ju en "högtalare" lös- :lol:
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Inlägg av mackan »

Bastappe skrev:Den första har ju en "högtalare" lös- :lol:
Och så är det tydligen en EL-Gitarr!
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

citat"Det verkar finnas gott om fina Duke-basar f.n. på Tradera. Det tyder väl bara på att det är ett gediget bygge. Japanerna är ett duktigt och envist folk....."

Troode väl kanske att man gärna behöll fina basar..eller nåt..
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

olabola skrev:citat"Det verkar finnas gott om fina Duke-basar f.n. på Tradera. Det tyder väl bara på att det är ett gediget bygge. Japanerna är ett duktigt och envist folk....."

Troode väl kanske att man gärna behöll fina basar..eller nåt..
+1 :lol:
Gibson Thunderbird IV
Användarvisningsbild
najtrows
Medlem

Inlägg av najtrows »

fast det är fan sant det där om att dom låter bra, jag har en duke (likadan som två understa) och den är jävligt skön och låter bra.. ja det är plywood men den var gratis :D

enda problemet är att halsen är otroligt svårkorrigerad, det går nästan inte att spela under 12e band även efter flera timmars arbete med relief och stränghöjd :D men allt över fungerar bra :)
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

najtrows skrev:fast det är fan sant det där om att dom låter bra, jag har en duke (likadan som två understa) och den är jävligt skön och låter bra.. ja det är plywood men den var gratis :D

enda problemet är att halsen är otroligt svårkorrigerad, det går nästan inte att spela under 12e band även efter flera timmars arbete med relief och stränghöjd :D men allt över fungerar bra :)
Största problemet tycker jag är att den börjar runda så fort man befinner sig i samma rum som förstärkaren. I alla fall nästan. Ja, jag har också en. :D
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

Jag äger en av varje! Den översta väger massor och har en riktig stock till hals. Den undre är en kortskalig bas och låter som en kontra. Odugliga basar som är väl värda åtta hundra spänn!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag minns de där Duke-instrumenten från 70-talet då de var nya. På den tiden fanns ju inga egentliga billiga alternativ till de stora märkena som höll hög kvalitet men ändå tyckte man att Duke var skräp. Idag när det finns bra grejor för billiga pengar som Squier, SX, J&D osv så framstår ju de här Duke-instrumenten som ännu sämre. Nu väntar jag bara på att de där Hobbex-gitarrerna från 70-talet också ska börja dyka upp på Tradera. Jämfört med dem är Rusta-insrumenten rena boutique-märket.

/Mats D
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

MatsD skrev:Jag minns de där Duke-instrumenten från 70-talet då de var nya. På den tiden fanns ju inga egentliga billiga alternativ till de stora märkena som höll hög kvalitet men ändå tyckte man att Duke var skräp. Idag när det finns bra grejor för billiga pengar som Squier, SX, J&D osv så framstår ju de här Duke-instrumenten som ännu sämre. Nu väntar jag bara på att de där Hobbex-gitarrerna från 70-talet också ska börja dyka upp på Tradera. Jämfört med dem är Rusta-insrumenten rena boutique-märket.

/Mats D
+1
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

Är duke verkligen så dåliga?
Gibson Thunderbird IV
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

jag har ALDRIG i hela mitt liv hållt i nåt så dåligt som en DUKE.

Köpte en för 300:- och den gick inte ens att stränga.. Jag gick ut och slog sönder den mot trottoarkanten för jag blev så arg på att den va så dålig. :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Jag jar en Duke gura här hemma. Förutom ett kraftigt jordfel i pickuppen så är dn rätt bra. Jag har inte kollat den sååå noga eftersom jag inte orkat få bukt på elektroniken men jag tycker den känns rätt skön att spela på faktiskt.

Men jag fick den gratis och skulle kunna tänka mig att låta bandets gitarrist slå sönder den på scen någon gång kanske :)
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

John_D skrev:jag skulle kunna tänka mig att slå sönder bandets gitarrist på scen någon gång kanske :)

+1
Användarvisningsbild
najtrows
Medlem

Inlägg av najtrows »

nä jag har aldrig haft problem med att min rundat någon gång faktiskt.

och jag tycker verkligen inte att ljudet i mickarna är dåligt alls, men nu är jag väl inte jättekräsen heller. eller så är det bara något som funkar för mig :)
Användarvisningsbild
Scrotumbuffalo
Medlem

Inlägg av Scrotumbuffalo »

Att beskriva Duke som gedigna borde belönas med någon form av straff.
Märket kan snarare betraktas som acne på musikvärldens rövhål imo....
Duesenberg D-bass, Peavey Fury, Höfner skinnbanjo, Texas Jazz, Fender studiobass 200 , Acoustic 370, Orange AD200 Mk3, Fender Jazz-japan

Gubbe +40/gitarrist och basamatör, jobbar på att bli basgud!!
http://www.myspace.com/562875783
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Scrotumbuffalo skrev:Att beskriva Duke som gedigna borde belönas med någon form av straff.
Märket kan snarare betraktas som acne på musikvärldens rövhål imo....
:tummenupp:

Jag gillar din liknelse. Som jag sa tidigare jag har aldrig sagt att det är bra instrument.
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Skriv svar