P-mick - Endast ljud från ena spolen.[LÖST]

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

P-mick - Endast ljud från ena spolen.[LÖST]

Inlägg av knedy »

Lödda ihop en P-micken nyss, satt den först nu direkt i jacket bara för att testa så allt är ok med den men när jag körde den genom förstärkaren så kom bara ljud från DG-sidan av micken. Ingen eller väldigt väldigt låg signal kom från EA-sidan. Knackar man på polerna så knäpper det till på EA-sidan men betydligt lägre än DG-sidan.

Vad kan ha hänt med micken om det uppstått? Har ju ingen komplicerad elektronik mellan mick och jack och allt är jordat.

Visst är röda-sladden het och gröna jord på dimarzio? :oops: Den har 4st sladdar och dom andra två sitter ihop mellan mick-halvorna så... :o
Senast redigerad av knedy den ons 28 okt 2009, 12:29, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Eftersom den är seriekopplad och du har bra signal från ena halvan är det iaf inte avbrott i spolen. Kan det hänt något med magneterna?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Danne skrev:Eftersom den är seriekopplad och du har bra signal från ena halvan är det iaf inte avbrott i spolen. Kan det hänt något med magneterna?
Värt att undersöka iaf, en av dom på ena halvan satt löst men den satte jag tillbaka så det borde inte vara nåt. Om man råkat ha den uppochner påverkar det nåt?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Tog loss micken, vände på magneten och när jag liks var igång vände jag på spolen helt då jag såg att strängmärkena på micken låg fel och nu så funkar den felfritt! :)
Skriv svar