Bandets första spelning! =)
Vi rockade skiten ur Bockarna i Hudiksvall. =)
Jag på bas så klart. Jag körde med min skruttampeg genom en Ashdown? 8X10, med lite mjukt dist. Helt okej!
posedin skrev:Postar lite bilder från spelningen igår med Jessica Andersson.
]
Vad är det för P-bas? tittar på loggan och få för mig att det står Bach men det står inget om någon Bach p-bas 4:a i din gearlist...
Skäms lite för att säga det men det är en J&D som jag köpte för en Europe tribute spelning. Har hatat P bas men ville ändå lära mig att lira på dem.. så jag tog ett försiktigt steg och halade fram plånboken och slängde ut 1500:- spänn för den. Sedan dess så har den hängt med på samtliga artistjobb jag gjort där det är lite rock inblandat.. helt orginal förutom plektrumskyddet.
By the way så har inte BaCh renodlade P-basar.. deras P har stallmickar oxå.
posedin skrev:Postar lite bilder från spelningen igår med Jessica Andersson.
]
Vad är det för P-bas? tittar på loggan och få för mig att det står Bach men det står inget om någon Bach p-bas 4:a i din gearlist...
Skäms lite för att säga det men det är en J&D som jag köpte för en Europe tribute spelning. Har hatat P bas men ville ändå lära mig att lira på dem.. så jag tog ett försiktigt steg och halade fram plånboken och slängde ut 1500:- spänn för den. Sedan dess så har den hängt med på samtliga artistjobb jag gjort där det är lite rock inblandat.. helt orginal förutom plektrumskyddet.
By the way så har inte BaCh renodlade P-basar.. deras P har stallmickar oxå.
Det där med stallmicken hade jag glömt av ju
Hur coolt som helst att köra med en så billig bas när man spelar aktivt med kända artister. det bevisar bara min tes (och säkert andras oxå) att man inte behöver ha en dyr bas i sitt stall
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
John_D skrev:
Det där med stallmicken hade jag glömt av ju
Hur coolt som helst att köra med en så billig bas när man spelar aktivt med kända artister. det bevisar bara min tes (och säkert andras oxå) att man inte behöver ha en dyr bas i sitt stall
Exakt.. Dagens budgetinstrument håller en sån hög klass till skillnad för 15 år sedan. Men visst, tar man en P-bas för 10 tusen så kanske man hör en skillnad men frågan är om man hör det när hela bandet spelar? En annan fördel är att J&D är lätt som en fjäder.. har inte vägt den men jag gissar att den ligger en bra bit under 4 kilo. Tyvärr så leder det till att den är lite framtung och gärna faller framåt om man släpper den.. skall dock tilläggas att jag har ett halt axelband.. det kanske funkar bättre med ett läderband.