Andra gången på tre år!
Jag är lite less på att det är så mycket pyssel med rör hela tiden också.
Fast det kan ju bero på att jag bara bytt två rör i taget senaste gångerna.
Jag ska försöka testa lite andra prylar iaf.
Vilka har Mesa, G-K och TecAmp i Stockholm?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
blackparkas skrev:När det gäller Ampeg Vs. TKS skulle jag utan problem ta TKS lika gärna.
Ampeg känns som att det passerat coolhetsstadiet för länge sedan iom att det är så vanligt.
Hehe, lite som att byta Camaron mot en BMW 735i då eller?
Man kanske skule bygga en Hondachopper nästa gång!
i coolhet är väl hd ungefär lika som honda... tycker jag...
BSA, Norton och Indian (edit: glömde NSU) är exempel på coola mc märken - på riktigt. fast låt bli att sätta sågen i dem! till det kan man offra tex honda eller hd ...
eller så får man bestämma själv...iaf i tre veckor till innan jag blir diktator över hela världen(min enkla lilla dröm - men det är så svårt att få tag på hejdukar med rätta skolningen i blind lydnad...hur gör alla bondskurkar? man undrar...)
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry... http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
I den där liknelsen mellan Camaro och BMW så vore en mer korrekt liknelse vara att byta Camaron mot en Impreza eller Cosworth-Escort.
Vilket jag funderat på MÅNGA gånger.
Inte alls lika coolt, men mer bruksvänligt och man "slipper" ha den enbart som sommarbil.
Men sedan har jag förstås kommit till sans och nu står gamla skrållan fortfarande kvar. I garaget. Inte ens blivit luftad i år....
Är det 3:e eller 4:e gången du sätter ut en så´n här trevare?
Isf så kan du ju inte vara helt nöjd med prylarna och vill egentligen ha något mindre besvärligt (läs mindre rockigt) att släpa på.
Sälj!
Håller med bandytarzan här. Om du ångrar dig så finns det ju andra att köpa...
"If you reach perfection your standards are too low."
TDHP skrev:Nu fick jag iof ett fint erbjudande på en kanonrigg från en forumbroder men det kräver försäljning och då gäller komplett rigg utan prut. Annars är det nog rätt byte som är intressant egentligen.
Men det är ju inte alldeles otroligt att jag behåller den heller!
Men vafan, Lasse! Du är ju Ampeg SVT's ansikte nr 1.
Fast det är klart... Du kanske skulle ha en Super Bass med några fyrtolvor. Råckenråll!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
blackparkas skrev:I den där liknelsen mellan Camaro och BMW så vore en mer korrekt liknelse vara att byta Camaron mot en Impreza eller Cosworth-Escort.
Vilket jag funderat på MÅNGA gånger.
Inte alls lika coolt, men mer bruksvänligt och man "slipper" ha den enbart som sommarbil.
Men sedan har jag förstås kommit till sans och nu står gamla skrållan fortfarande kvar. I garaget. Inte ens blivit luftad i år....
nuvarande kärran kommer du nog tycka vara roligare i framtiden(20år?) än vad de andra skulle va...
kanske?
behåll!
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry... http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="TDHP"]Criss/ Jag har byggt ett par Triumph-choppers också!
Neeej! inte såga i en sån! eller jo, kanske...varför inte. men inte BSA - Lova det! Det vore som att graffa carl larssongården i sundborn för att "hotta till det lite".
minns när jag var en mkt liten extremt teknikintresserad(eller iaf intresserad av att meka med gammalt mög) ung gosse på 14vårar och farbror Bo sa att om jag lyckades kicka igång hans 50-tals BSA så skulle jag få ta den på en testrunda... - lyckades knappt rubba kicken...gubben tyckte nog att det var ganska safe att komma med erbjudandet när man tar min iaf då(och nu) extremt späda kropp i beräkningen:-)
jaja, gör som du vill... skulle va kul att se nån bild.
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry... http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Sälj toppen och behåll lådan, Lasse! En 810:a tar ju inte mer utrymme än någon anna låda (utom på höjden då) men det finns inget som slår ljudet i en sån. Period! Köp en krallig SS-topp istället. Finns ju många bra, kraftiga och smidiga på marknaden nu. Visst, 810:an väger, men det är det fan värt när den väl står på scen Slår även jag ett slag för Mesa/Boogie M6 Carbine. Väldigt bra stärkare som faktiskt låter- och ser rock'n'roll ut, fast det är transistor. Har man ett snyggt case till den, så är man ju liksom hemma.
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Var bara förbi en snabbis bara i fredags, du stod redan & gungade på scenen så jag ville inte störa hehe.
Men gött basljud var det allt!, så lås tråden, den där toppen ska du allt ha kvar.
Aha!
Ja, man behöver påminna sig själv om hur bra den är ibland!
Hade dessutom aldrig kört den med den här lådkombinationen, och det funkade över förväntan!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP