Kommer förhoppningsvis slipas imorgon.

Prickarna och ådringarna är något tydliga för min smak.. men jag är säker på att det kommer träda tillbaka när brädan slipats..

Min Larrivee-femma som Micke Hujanen fretlesskonverterade är lackad 3 ggr med tvåkomponents båtepoxy. Med mellanslipningar såklart. Har för mej att Jacos legendariska jazzbashals hade samma lack!Liten skrev:Jättebra fråga! Ska höra med honnom imorrn.Bastappe skrev:Det där ser intressant ut. Vad är det för typ av lack?
Standard i branschen. Kanske finns olika fabrikat men just tvåkomponents båtlack är hårt!dereborn skrev:Min Larrivee-femma som Micke Hujanen fretlesskonverterade är lackad 3 ggr med tvåkomponents båtepoxy. Med mellanslipningar såklart. Har för mej att Jacos legendariska jazzbashals hade samma lack!Liten skrev:Jättebra fråga! Ska höra med honnom imorrn.Bastappe skrev:Det där ser intressant ut. Vad är det för typ av lack?
Kanon! Blir spännande att höra sedan när du fått i mickarna.Liten skrev:Ni vet den där känslan man får när man tar i ett instrument och det bara sjunger från första anslag.... precis så känner jag nu...
Har bara kopplat in den för att höra hur den låter och spelat i 10min.. jag är HELT såld... Nu ska jag spela på den och låta ljudet få sätta sig i huvudet i någon dag eller 2.. sen ska jag sätta i Urban-mickarna..
Bilder kommer imorrn då det är ljust!
Ja jag är supersugen! Måste dock känna in de som sitter på så jag har något att referera till.. Känns kanon hittills..basmartin skrev:Kanon! Blir spännande att höra sedan när du fått i mickarna.Liten skrev:Ni vet den där känslan man får när man tar i ett instrument och det bara sjunger från första anslag.... precis så känner jag nu...
Har bara kopplat in den för att höra hur den låter och spelat i 10min.. jag är HELT såld... Nu ska jag spela på den och låta ljudet få sätta sig i huvudet i någon dag eller 2.. sen ska jag sätta i Urban-mickarna..
Bilder kommer imorrn då det är ljust!
Halsen är speciellt framtagen för att förmedla 60's jazz känslan! Mao så smal som möjligt.Foxbat skrev:Trevligt, den ser väldigt smäcker ut trots den femte strängen.