om du använder DI:n på BDDI hade jag satt den sist för att få med de andra effekterna i den signalen. Om det nu inte är så att du vill ha helt ren DI signal förstås.
EDIT - iPhone = tvåa på bollen.
Senast redigerad av newheartshadow den fre 13 nov 2009, 14:34, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
om du använder DI:n på BDDI hade jag satt den sist för att få med de andra effekterna i den signalen. Om det nu inte är så att du vill ha helt ren DI signal förstås.
Använder den mer som en distbox, för att färga/piffa upp ljudet från transisttoppen.
Jag skulle lägga Octavtrampan direkt efter stämmisen, den triggar bättre ju tidigare i kedjan den ligger.
Ok, hade jag ingen koll på. Dock så gillar jag att lägga dist på oktaven
refug skrev:
Ok, hade jag ingen koll på. Dock så gillar jag att lägga dist på oktaven
Om du vill ha dist på oktaven så ska du definitivt ha oktavpedalen innan disten i kedjan, annars så oktaverar du disten snarare än att dista oktaven...
Kanske onödigt krångligt formulerat, men jag kom inte på någon smidigare förklaring...
Om du vill ha dist på oktaven så ska du definitivt ha oktavpedalen innan disten i kedjan, annars så oktaverar du disten snarare än att dista oktaven...
Där ser man, mycke man inte vet.. Tack, då ska det roddas om lite
Där ser man, mycke man inte vet.. Tack, då ska det roddas om lite
Inget är ju dock skrivet i sten, men det kan vara värt att få sig en liten tankeställare ibland så att man provar nya alternativ.
Då har man ju istället två möjligheter att prova och kan älja den man tycker låter och funkar bäst...