alexon skrev:BB3000S skrev:I just HiWatt-riggens fall så har iaf jag bokat en lott bara för att ha chans på den

, inte för att jag tycker att den är klockrent prissatt - det har jag ingen uppfattning om. En värdering av en så ovanlig rigg är ju rätt så svår att göra.
Jag har samma motiv. Kan vara värt 200 att få chans på den.
Värderingen är inte så svår. Går att beställa från England för 32800 inkl frakt. I Sverige finns den på Jam för 37495.
Som sagt så har jag aldrig haft något intresse av att håva in pengar på ett överpris.
Jag är en av dem som håller med om att saker måste säljas för "rätt" värde, även om det är ett lotteri.
Jag tog mig såklart en titt på sidorna som alexon hade hänvisat till och inser nu att jag satt ett för högt pris från början.
När jag satte mitt pris så hade JAM ej rea på toppen och riggen låg således på ca 45.000:- och det baserade jag mitt pris på.
Värt att nämna är ju dock att priset från dolphinmusic i england ej är inklusive frakt.
Som jag förstod det gäller fri frakt enbart för invånare i storbrittanien och enbart för saker som ej överstiger 20kg i vikt, så att frakta en 100Kg basrigg från england till sverige kommer ju att lägga till en liten slant på det priset också...
Jag har bestämt mig för att göra följande:
Jag kommer att sänka det totala priset på Hiwattriggen till 30.000:-
Det innebär att jag kommer att minska antalet lotter från 175 st till 150st.
Alla som redan bokat en lott kommer att få ha kvar sitt/sina lottnummer.
Jag kommer istället att stryka 25st slumpvis utvalda nummer som ingen ännu bokat sig på.
Jag hoppas att detta är en lösning som känns ok för alla.
Som sagt så har mitt mål med det hela aldrig varit att håva in pengar utan målet har hela tiden varit att anordna en kul "happening" som jag tänkte skulle bli uppskattad av de som deltog i och med att alla har möjlighet att vinna något som man kanske annars inte hade haft möjlighet att skaffa och såklart även en möjlighet för mig att sälja min rigg.
Jag måste också säga att jag är väldigt mån om att PB fortsätter vara ett trevligt forum där man bryr sig om varandra och hjälper varandra...
Det är i alla fall den enda anledningen till att jag själv hänger här och skulle det ändras så kommer det ju inte vara någon vits med att vara medlem längre...
Hoppas som sagt att detta är en lösning som känns bra för alla!