Geddy_Lee skrev:Häj å välkomna til Hajk!
Ida sa vi tala åm rôr, men det e inte vikke rôr som helst.
Utan neg-rôr!
Häj å välkomna til Hajk!
Ida sa vi prata åm vineeeeeer, men inte vilka vineeer som hälst,
utan ping-vineeeeeer!
har en kompis från Karlstad och han sa något minnesvärt: "Träffar man en Värmlänning utanför Värmland så kan man ha hur mycket som helst som inte stämmer överens, men man kan fan alltid knyta an via Hajk, hur mycket jag än hatar det!"
Geddy_Lee skrev:Häj å välkomna til Hajk!
Ida sa vi tala åm rôr, men det e inte vikke rôr som helst.
Utan neg-rôr!
Häj å välkomna til Hajk!
Ida sa vi prata åm vineeeeeer, men inte vilka vineeer som hälst,
utan ping-vineeeeeer!
har en kompis från Karlstad och han sa något minnesvärt: "Träffar man en Värmlänning utanför Värmland så kan man ha hur mycket som helst som inte stämmer överens, men man kan fan alltid knyta an via Hajk, hur mycket jag än hatar det!"
Hajk, Vikingarna, Sven-Ingvars och Tore Skogman.
..och sola i Karlstad förståss...
macahan skrev:Vilka fördomar folk har om karlstad på grund av ett ruttet barnprogram..
Det finns betydligt mer än hajk i karlstad(staden i mitt hjärta)..
Precis, tre av mina barn bor i Karlstad (det är ruttet fast enbart för att det är för långt bort)
blackparkas skrev:Japp. Matte bor i Karlskoga.
Men inte Karlstad..
Men sen ska eländet vidare från Karlskoga också...
Lägg av nu Parkasen!
Matte bor i Karskoga och det inte han vet om basar är inte värt att veta.
Han är in till Örebro nu och då.....och vem bor där?
Just det! Kungen av PrataBasTransport!
Sluta vela nu. Köp den eller låt bli!
It´s as simple as that.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Men inte Karlstad..
Lägg av nu Parkasen!
It´s as simple as that.
Ja, han bor i Karlskoga, inte i Karlstad där basen finns. Tänker inte be honom åka till Karlstad för att kika på en bas.
Det är nog med att Årnes har fått svänga runt i stan för att hämta Victoryn... Tycker det är lite pinsamt att fråga om tjänster hit och dit...
Se´n är det några andra trådar som hänger i liften lite grann för tillfället (läs andra basar) vilket om det blir av inte lämnar utrymme åt denna, hur mycket jag än vill.
Har lite för långt till Karlstad, ca 17 mil enkel väg. Men om du senare behöver transport upp till Bollnäs så åker jag upp dit på älgjakt i början av oktober. Jag åker vanligen via örebro-västerås-gävle men det kan ju vara kul att se några andra vägar också.
Men inte Karlstad..
Lägg av nu Parkasen!
It´s as simple as that.
Ja, han bor i Karlskoga, inte i Karlstad där basen finns. Tänker inte be honom åka till Karlstad för att kika på en bas.
Det är nog med att Årnes har fått svänga runt i stan för att hämta Victoryn... Tycker det är lite pinsamt att fråga om tjänster hit och dit...
Se´n är det några andra trådar som hänger i liften lite grann för tillfället (läs andra basar) vilket om det blir av inte lämnar utrymme åt denna, hur mycket jag än vill.
Du skrev att säljaren kunde tänka sig att åka till Karlskoga och lämna basen,
men att du inte kunde anförto bedömningen till dina beknta.
- Jan Hellman
Det där med att fråga om hjälp ska du inte vara rädd för! Det värsta som kan hända är att du får ett nej. Du skulle bara veta vad Geddy hjälpt mig med!!!
TACK för det Peter!
200071 skrev:Det där med att fråga om hjälp ska du inte vara rädd för! Det värsta som kan hända är att du får ett nej. Du skulle bara veta vad Geddy hjälpt mig med!!!
TACK för det Peter!
You´re welcome, sir!
Det var inget stort besvär för mig, men jag förstår vikten av det för dig.
- Jan Hellman
macahan skrev:Vilka fördomar folk har om karlstad på grund av ett ruttet barnprogram..
Det finns betydligt mer än hajk i karlstad(staden i mitt hjärta)..
Att folk kommer ihåg Hajk och att "Hej å välkomna till Hajk....."
är våran tids "Alla barnen...." innebär väl inte att vi har fördommar om Karlstad.
Om folk börjar prata om exempelvis Örebro...så nämner de Hjalmar och härmar honom....
å typ att "de går aldri´"
Det handlar väl om att städer utmärker sig på olika sätt.
Alsing blir oxå skitsne´på morgonprogrammet så fort ngn skojar lite om Karlstad. What is with you?
Kom ihåg; det som inte tåls att skoja om kan man heller inte ta på allvar. *dagens visdomsord*
- Jan Hellman