Fina bitar, men ihopsatta är de inte perfekta, tyvärr. Om du vill plocka isär den och ha nytta av den blir nog ingen ledsen. En av mickarna är en Artec.
Låter kanske konstigt, men Thunderbirden jag köpte av Fredrik har jag inte använt så mycket som jag hoppats på kostade 5000:- + en elgitarr värd 2500:-) så kanske ett byte plus pengar emellan hade varit intressant?
Creme=DiMzo, svart=Shadow. Polavståndet fick diktera placering, då DiMzon har smalare spacing än Shadowen. Som av ett lyckokast hamnade strängarna perfekt över polerna!
Dramo skrev:Nu kostar den nästan lika mycket som den där telecaster-basen du inte ville ha.
Jag har faktiskt kroppen som kom från Staggen Knedy använde hals och delar ifrån! Jag kanske skulle originalrenovera Staggen? Jag har hört att det är ett jäkla sug på vintagemarknaden.
Dramo skrev:Nu kostar den nästan lika mycket som den där telecaster-basen du inte ville ha.
Jag har faktiskt kroppen som kom från Staggen Knedy använde hals och delar ifrån! Jag kanske skulle originalrenovera Staggen? Jag har hört att det är ett jäkla sug på vintagemarknaden.
Jaså? Hur ser originalkroppen ut? Intressant.
Jag tycker att ett byte är det enda rätta här. Vi ska ju ändå göra ett annat byte, varför inte ta med LP:n också?
Den landade i dag! Otroligt cool bas med shortscalepruttigt ljud i halsmiken. Levererades i vad som kan ha varit Europas fulaste, men samtidigt slagtåligaste, emballage.
"If you reach perfection your standards are too low."
Ingen bild, inget emballage! Ja, den är fräck den där basen. Jag har inte spelat på den, men jag beundrade den i halvfärdigt skick på Hässleholmsträffen.
Diverse frigolitlådor från fiskmarknaden i Tokyo (tack, Pentastar), och mycket gaffatejp! Allt nedtryckt i en ospecifierad japansk kartong. Pentastar tyckte att jag skulle haft en tusenlapp extra bara för jobbet att skära till fisklådorna.