Chicago Iron
- kristgott
- VIP medlem
Chicago Iron
Hej! Jag vet att jag ställt frågan tidigare och fått ett mycket tillfredsställande svar, MEN jag vill vara tvärjävlasäker innan jag beställer en sketen pedal för närmre 4000:-. Är det Chicago Irons wah pedal parachute som Geezer har på "nygamla" sign of the southern cross? Snälla hjälp 

Rickenbacker 4001 -74, Sigma 4001 -72, Sandberg cal PM-5, Washburn B20-8 tidig 80-talare, troligen tysk kontra i sina bästa år
www.myspace.com/twinearth
www.myspace.com/dogheadxxx
- kristgott
- VIP medlem
Chicago Iron gör "faithful reproductions" av Tychobrahe, så hittills alla rätt! 

Rickenbacker 4001 -74, Sigma 4001 -72, Sandberg cal PM-5, Washburn B20-8 tidig 80-talare, troligen tysk kontra i sina bästa år
- rockern
- Medlem+
Jaha, hade ingen koll på vad det var för pedal och orkade inte hålla på och googla. Men jag är 99% säker på att det var en Tychobrahe han använde, dock hade han ju två olika Tychobrahe pedaler. En wah och så någon slags synth-pedal. Det är tydligen Geezer som med sin synthpedal gör alla synth ljud på Born Again (kan vara på fler album också).kristgott skrev:Chicago Iron gör "faithful reproductions" av Tychobrahe, så hittills alla rätt!
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
EBMM SR4 Classic
Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
- kristgott
- VIP medlem
Har nätat runt lite nu och det verkar vara så att det är denna som är the shit... snart beställd 

- thetonequest
- Medlem+
Vore riktigt kul om du hade lust att skriva en recension om den sedan när du fått den och gärna ett ljudprov också om du orkar...kristgott skrev:Har nätat runt lite nu och det verkar vara så att det är denna som är the shit... snart beställd

Är själv på jakt efter en fet vintageljudande baswah på lite sikt...

EDIT: Spanade in Twinearth nu på myspace...
Grymt fett!!!!

/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
- kristgott
- VIP medlem
Jag tror jag kan fixa TE skiva om det rör sig om enstaka ex, av "south of the border" har jag typ kanske 20 - 30 ex av hemma "black stars in a silver sky" är det värre med; den har jag ett ex av och det är MITT MITT MITT
Recension garanteras, ljudprov om jag begriper mig på hur man gör...
Av de senaste TE låtarna finns bara de tre som är på myspacen vi får väl se om det någonsin blir nåt igen, hoppas kan man ju

Av de senaste TE låtarna finns bara de tre som är på myspacen vi får väl se om det någonsin blir nåt igen, hoppas kan man ju

-
- Medlem+
Jo, jag har insett att det är south of the border som verkar gå att få tag på... Ljudprov har jag redan, en polare skickade ett par låtar som jag gillade. Men det skulle vara guld om du kunde fixa en skiva, vi kanske ska ta bankinfo och sådant tjafs i pm?kristgott skrev:Jag tror jag kan fixa TE skiva om det rör sig om enstaka ex, av "south of the border" har jag typ kanske 20 - 30 ex av hemma "black stars in a silver sky" är det värre med; den har jag ett ex av och det är MITT MITT MITT![]()
- adde_johansson
- Medlem+
Synthpedalen är tydligen en mutieffekthistoria från Yamaha. Modell jättegammal.rockern skrev:Jaha, hade ingen koll på vad det var för pedal och orkade inte hålla på och googla. Men jag är 99% säker på att det var en Tychobrahe han använde, dock hade han ju två olika Tychobrahe pedaler. En wah och så någon slags synth-pedal. Det är tydligen Geezer som med sin synthpedal gör alla synth ljud på Born Again (kan vara på fler album också).kristgott skrev:Chicago Iron gör "faithful reproductions" av Tychobrahe, så hittills alla rätt!
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
- kristgott
- VIP medlem
PARAPEDAL
JaAaAaA! Nu har jag lekt med den ett par dagar, både med gitarr och bas och jävlar i min lilla låda vilken grej! Plötsligt faller liksom bitarna på plats! Jag återkommer så fort som möjligt med aningen vettigare recension samt bilder; ljudklipp vete fan hur ska gå till, men jag skall göra mitt bästa. TE-skivor kan man få för 100:- +frakt, skall kolla vad det kostar, men rör sig väl om ett par tior. PM:a namn och adress vid intresse, dock är det bara "South Of The Border" jag har kvar av...