..... när jag var på Hälsinge Open i helgen som var...
"Vintage Madness"
Bilen är en Willys Coupe, tyvärr så fick jag aldrig se den köra då han körde sönder bakaxeln...
Hälsinge Open är Dragracing.... kördes illegalt fram tills för 2 år sedan. 3 året det körs lagligt på flygfältet i Söderhamn i år.
En av de fränare...
En bekants bil... "Sampo" var missnöjd... klistrad bana men ändå värdelöst fäste. Hjulspinn HELA 201 m och kunde fortsätta m hjulspinn 201m till... 1100hk utan gas... Och då är motorn inte överladdad heller... FRÄNT!
Men håll med om att det som stod på den första bilen var passande i flera kretsar än bilvärlden...
Den här tråden har jag missat! Killen som byggt Willys'en bor granne med min kusin i Skellefteå, det var meningen att jag skulle få ut å testa den när jag fyllde 40 men då var den inte klar så det blev till å låna hans HD istället! Snubben verkar gilla eldflames för han har det på ALLT i fordonsväg han äger
Kul Parkas för jag tog en liknande bild på bakskärmen.
Kan upplysa om att bilen går som SATAN!
peppe skrev:Den här tråden har jag missat! Killen som byggt Willys'en bor granne med min kusin i Skellefteå, det var meningen att jag skulle få ut å testa den när jag fyllde 40 men då var den inte klar så det blev till å låna hans HD istället! Snubben verkar gilla eldflames för han har det på ALLT i fordonsväg han äger
Man kanske skulle återuppta harleyåkande på gamla dagar, bilder som dessa gör att man suktar lite. Hade själv en gammal snuthoj med strutmotorn tidigt 80-tal.
Men när jag såg min dåvarande ekonomidirektör glida upp med en sprillans electra för några år sedan på parkeringen tappade jag lusten.
Edit: körkortsbilden intill härstammar från min bikertid
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
peppe skrev:Den här tråden har jag missat! Killen som byggt Willys'en bor granne med min kusin i Skellefteå, det var meningen att jag skulle få ut å testa den när jag fyllde 40 men då var den inte klar så det blev till å låna hans HD istället! Snubben verkar gilla eldflames för han har det på ALLT i fordonsväg han äger
Ja, det fick jag aldrig se, den skulle köra en repa precis när jag kom och varvade upp som aldrig förr men så vart det tyst.
Rensade ur hela bakaxeln efter vad jag förstod.
anli skrev:Man kanske skulle återuppta harleyåkande på gamla dagar, bilder som dessa gör att man suktar lite. Hade själv en gammal snuthoj med strutmotorn tidigt 80-tal.
Men när jag såg min dåvarande ekonomidirektör glida upp med en sprillans electra för några år sedan på parkeringen tappade jag lusten.
anli skrev:Man kanske skulle återuppta harleyåkande på gamla dagar, bilder som dessa gör att man suktar lite. Hade själv en gammal snuthoj med strutmotorn tidigt 80-tal.
Satsa på en Traja
Såg en sån snygg traja-bushoj i våras på annons.... då du... var det nära... och jag som inte ens har mckort...
Du kan alltid bräcka honom med stelben och njurbälte.
En stel trajachopper (lååång gaffel) är faktiskt på superhemliga önskelistan. Så där prickade ni rätt.
Ensitsig så jag slipper blanda in familjen i eländet.
Edit: njurbältet har jag inte kvar.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
anli skrev:En stel trajachopper (lååång gaffel) är faktiskt på superhemliga önskelistan. Så där prickade ni rätt.
Ensitsig så jag slipper blanda in familjen i eländet.
aaaaaaah det är ju in dröm det också, gärna en där bröderna noren har haft sina fingrar med