Började som trummis å slagverkare, och har gymnasiell utbildning & musikpluton och erfarenhet från en massa konstiga ( bra som dåliga ) konstellationer både som trumslagare,slagverkare och sedermera basist.
Jag tröttnade på att konka runt trummorna på krogar, teaterföreställningar å dret och sålde av alla pinaler för 5-6 år sen. Bas kändes lite mer laidback det är ju dessutom smidigt att sitta hemma å slita i strängarna i lugn och ro. Hade ju inget annat kvar än basen heller

Från att ha varit extremt disciplinerad, tekniskt fokuserad och krystad så blev jag mer lat, mer intresserad av musiken och började SPELA bas istället för att öva bas.
Sen rann väl åren iväg i ett virrvarr av partajande å bisarra händelser...så som ett "vanligt" jobb.
De senaste åren har jag haft lite tufft med motivation, och det är väl därför jag söker mig till ett forum som det här.
Hade jag haft förnuft att lägga mina pengar på annat än pilsner å pizza hade jag också haft en fin Fender eller nån annan gobit, men får nöja mig med min Ibanez Roadstar som jag haft sen jag var 14 år & en akustisk ( eller säger man halvakustisk? ) dito som funkar fint när man hoppar in å tjänar ihop till en pillijamare å nån tusenlapp på krogen.
Köpte senast en Fender Rumble 100, som funkar fint å släpa på när det behövs. Ska se om jag kan få fram några bilder så ni kan få er ett gott skratt, brukar få ljud i prylarna i alla fall..det räcker för mig.
Var i och för sig på väg att köpa en MM stingray häromåret men köpte en kostym å festade upp pengarna innan jag hann.
Lyssnar väl på allt möjligt, oftast vet jag inte så mycket om basisten i fråga bakom gunget och orkar aldrig riktigt sätta mig in i det utan lyssnar på det som är intressant å funkar. Allt från Mingus till Hellborg & Iron Maiden till Jerry Reed.
Hoppas finna motivationen till att lira mer och paradoxalt finna ett sug att sätta mig ner å öva igen, fingrarna hänger inte riktigt med öra å kupa längre

Ska bli intressant å flumma runt lite på forumet å inspireras!
Ciaaaaaaaooo