cina skrev:OK låter ju bra...
det är ju klart bra pris på den "dubbelpipiga"
jag har ingen koll vad du kör för musikstil..
Kör du något slapp på kontran?
Det intressanta är vad det blir för ton från micken är det en jazzig lite tunnare som fishman bp-100 micken eller är den lite fetare som bassmaxen?
Jag kör mest jazz o sånt mög, men även växelbas-slap med rock-bandet. Grejjen med denna micken är att man får ju med all botten och sånt man vill ha men även diskanten och skorret när strängen slår mot greppbrädan vilket ju kan vara schysst. Om man sedan tycker det blir för "bright" kan man ju bara ratta bort det allra ljusaste. Skulle beskriva ljudet som rättså torrt och punchigt men ändå varmt. Det enda jag har att jämföra med är en shadow-mick som min baslärare har, och tycker att ljudet från dubbelpipan blir något mer naturligt och brightare. Har tyvärr varken provat bp-100 eller bassmaxen men kan gissa att den ligger närmare bp-100 hållet.
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Här har du en en inspelning med Double Barrel-miken linead rätt in i en portastudio. EDIT: nja inte rätt in, linead från en Behringer BX3000T in i en portastuido.
Noelredding skrev:Här har du en en inspelning med Double Barrel-miken linead rätt in i en portastudio. EDIT: nja inte rätt in, linead från en Behringer BX3000T in i en portastuido.
Noelredding skrev:Här har du en en inspelning med Double Barrel-miken linead rätt in i en portastudio. EDIT: nja inte rätt in, linead från en Behringer BX3000T in i en portastuido.
Är det nån av er som har provat rockabilly recoil mickarna med preamp,finns ju på bontracasso för vettiga pengar...
Min K&K Bassmax verkar ha sagt upp sej (suck)alltid något krångel
Någon?
Hej! en liten kommentar bara:
Rockabilly Recoil har ingen Preamp (inget batteri)utan en passiv blender men rätt monterad/skuvad kan du få den att agera som en eq. och kan du få känslan av att man hottar soundet.
/Bontracasso