Går och funderar på vad jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på.... Jag är ute efter ett schyst rockabilly sound typ.
Spelar bara träbalja så det är en bra combo eller topp+låda/lådor som får fram ett varmt basljud med tryck samtidigt som slappet ska höras tydligt.
Äger en Ashdown MAG 300 som jag har använt olika lådor till beroende på i vilken replokal vi repat i. På gig har jag oftast använt en lånad Ashdown 1x15" låda och det har funkat hyfsat. Nu funderar jag på om det är sån jag ska skaffa när jag inte längre har möjlighet att låna den. Men samtidigt börjar man kolla runt och blir sugen på både det ena och det andra... Sneglat lite på billigare Ampeg combo's och beggade EBS combo's
Vad använder ni som hänger här på forumet? Har ni koll på vad "proffsen" använder?
Om det är av värde att veta vad jag spelar på har jag två CCB (Jam's Shaking billy). Båda med K&K RaB Special. Den ena sitter det innovation Golden slaps på och den andra Rotosound 4000, men funderar på att sätta på Innovation på den också...
Sååå..... Spruta fram en massa fina tips och ide'er nu!