Kan jag lite på mina öron?
-
- Kontot är inaktiverat
Kan jag lite på mina öron?
Bytte precis till ett Schaller 3-D4C stall på min Iceman.
Tycker att den akustiska klangen blev renare och klarare...är jag galen eller kan det stämma?
Tycker att den akustiska klangen blev renare och klarare...är jag galen eller kan det stämma?
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: Kan jag lite på mina öron?
Det kan absolut stämma att du är galen men det är också så att mer stabila stall med stor anläggningsyta mot kroppen gör att strängens vibrationer vidarbefodras genom stallet vidare ut i kroppen och det påverkar definitivt instrumentets akustiska ton. Så det rätta svaret bör kanske vara JA på båda dina frågor. Ja, du är galen och ja, stallets konstruktion påverkar tonen.Roland skrev:Bytte precis till ett Schaller 3-D4C stall på min Iceman.
//J
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Lestrange
- Medlem+
- Jan Hellman
- VIP medlem
Tar nog inte så lång tid till innan den galna basmålande konstnären skär av sig en bit av sitt vänstra öra också.....Lestrange skrev:Snart kommer det väl fram att det är du själv som målat basen i avatarbilden, du bara skyller på dina döttrar!Jag kan se den galne konstnären framför mig, ömsom rasande, ömsom gråtande, och när basen är färdigmålad, återstår bara en djup tomhet...

//J
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Det är du och Mäster Cees, kompis...Cornelis Vreeswijk skrev: Den dagen jag blev galen och gick ut från gård och grund
Rakt genom ljusa dalen, rakt genom Helvetets brunn
Den sista gången jag dig såg
Då du i en annans armar låg
Det var en härlig dag!
Mitt gamla jag dog av obehag...
Oh, lyckliga galna jag!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
-
- Kontot är inaktiverat
Det vet du!Tarzan08 skrev:Det är du och Mäster Cees, kompis...Cornelis Vreeswijk skrev: Den dagen jag blev galen och gick ut från gård och grund
Rakt genom ljusa dalen, rakt genom Helvetets brunn
Den sista gången jag dig såg
Då du i en annans armar låg
Det var en härlig dag!
Mitt gamla jag dog av obehag...
Oh, lyckliga galna jag!