200071 skrev:Om hälften av oss på forumet går hem till säljaren och frågar när han ska betala för skadan; kan det vara nåt?
Bra ide. Ett tel. samtal varje kväll gånger 307 skulle säkert "få" säljaren att vara mera sammarbetsvillig och tillmötesgående .
haha, och så skickar vi ugglor som i Harry Potter också! Vem kan stå ut med fågelskit x 307 i flera år?
blackparkas skrev:Klart man har anledning, huset är 100 år gammalt, allt kan vara fel...
Tror det skulle räcka med mig och makten om du skulle vilja skrämma säljaren, jag och makten i säljarens nya lägenhet i debatt om whatever skulle nog skrämma de flesta...
100 år? Jävlar! Men det vart besiktigat och allt sånt?
Jag tänkte snarare dig, johannes och makten + alkohol + två gitarrer och en bas, sen njuta av disskusionen om vilka som är ego nog att vara gitarrister
Visst gjorde vi en besiktining, men det var nog de sämst spenderade 7-8 lök jag varit med om i hela mitt liv...
Visst, smått givande var det väl, men det mesta var sådant som man mest tänkte: "Jahaja... och det menar du att jag inte redan sett idiot??"
Jo, visst har ni en chans att få detta på säljaren om det faktiskt inte gick att upptäcka vid en besiktning. Då kan man argumentera att det är ett fel som ligger utanför undersökningsplikten.
Men det är ju så jäkla luddigt med de där reglerna.
"Luck favors the prepared" är väl mottot för dagen...
Det finns ju även en hyfsad chans att säljaren inte har 100% koll på alla regler och vill lämna ifrån sig en fungerande lägenhet.
Säljarens mäklare har väl också ett ord i detta...
blackparkas skrev:Visst gjorde vi en besiktining, men det var nog de sämst spenderade 7-8 lök jag varit med om i hela mitt liv...
Visst, smått givande var det väl, men det mesta var sådant som man mest tänkte: "Jahaja... och det menar du att jag inte redan sett idiot??"
Fast det kanske är som med datorer: om inte en fackman gör reparationen så har man ingen garanti...
calif de funk skrev:Hehe, nedå, enligt min prognos blir det inte mera än en vecka max .
Bra, hur ska vi få 307 ugglor att skita på hennes bakgård nu då? Locka dit Grafen så får han köra sina brunstiga lockrop?
fieldflower skrev:Jo, visst har ni en chans att få detta på säljaren om det faktiskt inte gick att upptäcka vid en besiktning. Då kan man argumentera att det är ett fel som ligger utanför undersökningsplikten.
Men det är ju så jäkla luddigt med de där reglerna.
"Luck favors the prepared" är väl mottot för dagen...
Det finns ju även en hyfsad chans att säljaren inte har 100% koll på alla regler och vill lämna ifrån sig en fungerande lägenhet.
Säljarens mäklare har väl också ett ord i detta...
/Ff
Förhoppningsvis så reagerar säljaren som du säger, har vi otur blir det rättstvist Jaja, nu får vi iaf göra en minirenovering!
Grattis (hoppas jag) till nya lyan.
Kök och våtutrymmen brukar vara det viktigaste kolla som du upptäckt.
Där hade jag tur.
Fick istället dra om 90% av elsystemet.
Tur man har kompisar som är kabeltattare! Annars hade det blivit dyrt.
Det blev matrialkostn. + ett par flarror starkt och gott!!
calif de funk skrev:Hehe, nedå, enligt min prognos blir det inte mera än en vecka max .
Bra, hur ska vi få 307 ugglor att skita på hennes bakgård nu då?
Ingen fågelbajs kan slå 307 "mysiga" telefonsamtal per kväll, i en vecka
Vi kan ju börja samtalen med att fråga efter Poverinos morsas våg!!!
Jag tror det räcker med en animerad diskussion om möbel- hitech- eller vintagebas egentligen är bäst och varför för att vem som helst utanför detta forumet skall ge sig i vilken fråga som helst.
Tänkte ge er alla en statusrapport på hur det går med vårt "vackra" kök.
Säljarens försäkringsbolag har sagt att dom ska åtgärda felen och säljaren ska ta självrisken. All is good, förutom en sak:
Försäkringsbolaget tänker BARA byta golv, och dom kan "tänka sig" att såga bort dom mögliga socklarna på skåpen också, dock inte byta ut dom. Allt annat måste vi med andra ord göra själva.
Så, tillbaka på ruta ett då. Kontakta säljaren, ge henne två val att antingen betala allt som har med köksreparationer att göra, alternativt häva köpet och då behöva koppla in advokater och skit.
Och min flickvän undrade varför jag hellre ville bo i hyresrätt.