MikeO skrev:
Dom här trådarna gör ju knappast att vi "kommer närmare" varandra.

Nej, knappast.
Alltså: Fler PB-träffar med grillat kött och sena nätter med pyjamas och provliggandes av andras luftmadrasser!!
DET skulle vara bra nog mycket mer behövligt än moderatorer, dock så misstänker jag att en del av upprorsmakarna inte skulle förmå sig att ta sig till en träff.
Sedan så ser även jag problematiken med moderatorer.
Vem skulle VILJA vara moderator och riskera att bli ovän med halva forumet?
Och som sagt, vad är det för regler som ska gälla?
Använder man sig av reglerna som kommit som förslag i tid och otid här ibland så skulle det innebära att väldigt mycket diskussioner och väldigt mycket snack skulle försvinna, dock får man också räkna med att väldigt mycket godartat skitsnack skulle försvinna.
Liksom TDHP så skulle även jag tröttna ganska fort om man inte fick snacka OT och jag är övertygad om att flertalet andra känner samma sak.
Men visst, om någon kommer på en fungerande metod att använda oss av moderatorer och någon form av plan på vad de ska agera mot och hur så är jag inte den som är den.
Jag tvivlar dock på att forumet skulle må bättre, som vanligt är den enda vägen att gå är att försöka få medlemmarna att anama sunt förnuft och kanske inte ta sig själv på för stort allvar HELA tiden. Och inte ta forumet på så stort allvar HELA tiden.
Detta inkluderar naturligtvis även mig själv.