Klart jag får ovationer nu

. Alltid roligt när andra klantat sig
Men OK då. Det hände 1985 tror jag... Klockan var runt lunchtiden och jag satt i tavernan med sällskap... , vi åt grillad fisk och drack vit vin. Jag hade nog säkert druckit en enliters karaff när ett gäng musiker-kolegor kom för att hämta mig. Vi skulle spela in en videospot på en Bowie cover, I Could Be King var det och som redan gick på radio. Terminen i studio var inte planerad för denna dag utan vi fick ta den då det blev fritt framm och en TV termin tackar man inte nej till.
I förfriskad tillstånd försökte jag att övertyga mina kolegor att dem kanske borde hitta en annan basist. Jag hade jo inte heller rätt jacka på mig! Det hjälpte inte. En svart läderjacka med nitar på slängdes på mig efter make-up behandligen i logen och sen var det dags. Själv mins jag bara att reflektorerna var ovanligt störande den dagen...
Efter ett tag skulle denna videospot gå på TV och då är hela gänget tillsammans igen, framför TV-n och väntar på sändningen. Den började också... Jag har aldrig varit så förvånad tidigare! Jag flinar som en jubelåsna med den svarta läderjackan i 80-tals stuk med nitar på (fan va´ pinsamt, och värre blir det nu) och spelar slapping till playback-en på I Could Be King!!! Jag skrattade bara som alla andra gjorde. Jag, för att det fanns inget annat att göra, och de andra för att de höll detta hemligt tills då, bara för att se min reaktion.